Досліджені особливості розвитку креативної компетентності студентів технічних вузів у процесі викладання
курсу з вищої математики. Визначено основні психолого-педагогічні підходи щодо розуміння поняття «креативна
компетентність інженера». Креативна компетентність, як складова професійної компетентності інженера, обумовлена необхідністю розвитку творчих здібностей студента технічного університету з метою прояву ініціативи, самостійності, творчості та дослідницьких здібностей у його майбутній інженерній діяльності. Вища математика дає можливість майбутньому інженеру навчитися краще розуміти сенс поставленого перед ним завдання, вміти правильно й логічно міркувати, отримати навички алгоритмічного мислення. Взагалі, вища математика, як навчальний предмет, потрібна для інтелектуального розвитку особистості. Важко уявити собі галузь науки, яка могла б вирішувати свої завдання без застосування знань з математики та використання математичних методів для розв’язання поставлених задач. У роботі також окреслюються групи методів та підходів, які використовуються у процесі викладання вищої математики для формування необхідної компетенції. Зроблено висновок, що застосування змішаної моделі навчання у математичних дисциплінах значно підвищує зацікавленість студентів в освоєнні дисципліни, надає викладачу більше інструментів та можливостей для формування креативної складової, стимулює студента до пізнавальної та самостійної роботи, надає більше можливостей для розширення й поглиблення знань та формування необхідних навичок та якостей, зокрема, креативності, тобто створює концепцію розвитку нової педагогічної технології в організації навчання. У статті відокремлені етапи розвитку креативних можливостей студентів в процесі вивчення курсу вищої математики в технічному університеті: 1 – мотиваційний (вивчення літератури, підвищення мотивації вивчення за рахунок постановки завдань з інших областей знань; ознайомлення з основними поняттями); 2– підготовчий (здійснення спільної з викладачем творчої діяльності); 3 – дослідницький (спільне, групове та індивідуальне рішення задач творчого характеру); 4 – компетентнісний (самостійна творча математична діяльність).
The peculiarities of the development of creative competence of students of technical universities in the process of teaching
higher mathematics are investigated in the article. The basic psychological and pedagogical approaches for understanding
the concept of "creative competence of an engineer" are defined. The creative competence as a component of the professional
competence of an engineer is needed to develop creative abilities of students of technical universities in terms of taking more
initiative, independence in solving tasks, creativity, research abilities in their future engineering activities. The subject of higher
mathematics gives to a future engineer a good opportunity to understand a task meaning better, to think correctly and logically,
to acquire the skills of algorithmic thinking. Also, the higher mathematics is generally required for an intellectual development
of the individual. It is difficult to imagine science or its branch that could solve its tasks without knowledge of mathematics
and using mathematical methods for solving those problems. Furthermore, in the paper, the group of methods and approaches
required for the formation of necessary competence during the teaching of the higher mathematics are defined. It is concluded
that the application of the mixed model of teaching in mathematical disciplines significantly increases the students’ interest in mastering the discipline, gives to the lecturer more tools and opportunities for the formation of creative component, stimulates the student for cognitive and independent working, provides more opportunities for expansion and deepening into knowledge qualities, in particular, the creativity, i.e. creates the concept of development of new pedagogical technology in the organization of teaching. Moreover, the stages of development of students’ creative abilities in studying the course of the higher mathematics at a technical university are explained in the article as well. The following stages can be highlighted: 1 – motivational (literature search, increasing motivation for studying at the expense of setting tasks from other areas of knowledge; familiarization with the basic concepts); 2 – preparatory (realization in conjunction with the lecturer of creative activity); 3 – research (individual and group solving creative tasks); and, finally, 4 – competent (independent creative mathematical activity).