Зміна освітньої парадигми в напрямку Нової української школи та входження України до Європейського освітнього
простору підвищує попит на конкурентноздатних фахівців в освітній галузі. Зважаючи на це, впровадження основ
педагогічної акмеології в навчальний процес закладів вищої освіти набуває першочергового значення. Метою статті є висвітлення й аналіз результатів діагностики рівнів акмеологічного становлення майбутніх учителів на констатувальному етапі експерименту. Під акмеологічним становленням майбутніх учителів розуміємо шлях
від соціальної адаптації до професійної самореалізації, під час яких формується життєвий досвід, що залежить від активності, суб’єктивних і об’єктивних чинників, розвитку компетентності, педагогічного мислення, а також емоційно-ціннісного ставлення до дійсності. Це є підґрунтям для розгляду акмеологічного становлення майбутніх учителів за допомогою таких складових, як-от: діяльнісна (полягає у формуванні в студентів умінь самореалізації, що виявляється в траєкторіях обрання педагогічного професіоналізму); індивідуалізаційна (спрямовує студентів на розвиток самосвідомості, що характеризується позитивною Я-концепцією, від рівня сформованості якої залежить їх успіх під час навчання); особистісна (характеризується спрямуванням студентів на саморозвиток, що визначає найвищий рівень професійного розвитку). Відповідно до вищевказаних складових створено й дібрано мануал діагностувальних методик. Упродовж констатувального етапу експерименту високий рівень акмеологічного становлення майбутніх учителів діагностовано у 9,8 % студентів ЕГ та 11,1 % студентів КГ, задовільний – у 36,6 % студентів ЕГ та 39,5 % студентів КГ. На низькому
рівні – 53,6 % студентів ЕГ та 49,4 % студентів КГ.
Changing the educational paradigm in the direction of the New Ukrainian school and the accession of Ukraine into the European educational space increases the demand for competitive professionals in the educational field. In this regard, the introduction of the pedagogical acmeology basics into the educational process of higher educational institutions is of paramount importance. The purpose of the article is to cover and analyze the results of diagnosis of future teachers’ acmeological formation levels at the ascertaining stage of the experiment. Acmeological formation of future teachers means the path from social adaptation to professional self-realization during which life experience is formed, which depends on activity, subjective and objective factors, development of competence, pedagogical thinking, as well as emotional and value attitude to reality. This is the basis for considering the acmeological formation of future teachers with the help of such components as: activity (it consists in forming students’ self-realization skills, which is manifested in the trajectories of choosing pedagogical professionalism); individualization (which directs students to the development of self-awareness, characterized by a positive self-concept, on the formation level of which their success in learning depends); personal (characterized by students’ self-development orientation, which determines the highest level of professional development).
According to the abovementioned components, a manual of diagnostic methods was created and selected. During the ascertainment phase of the experiment, 9.8 % of students in EG and 11.1 % in CG were diagnosed at high levels of acmeological
formation; at satisfactory level there were found 36.6 % of students in EG and 39.5% of students in CG; at a low level – 53.6 % of students in EG and 49.4 % of students in CG.