У статті проаналізовано та узагальнено сучасні наукові положення щодо сутності й структури технологій формування рухових умінь і навичок студентів у процесі занять гандболом. Завданням дослідження було узагальнити сучасні наукові положення щодо сутності технологій формування рухових умінь і навичок студентів у процесі занять гандболом. В навчанні гандболу велике значення відводиться попередньому контролю стану здоров’я та рівня фізичної підготовленості та прогнозуванню рівня навчальних досягнень. Технологія навчання гандболу повинна викликати стійку мотивацію до навчання; навчати діалогічно, тобто в співпраці з студентами; навчати діагностично (постійне спостереження за навчанням, корекція, стимулювання); забезпечувати варіативність структури навчання; навчати у відповідному темпі, використовувати оптимальні засоби й способи; навчати студентів на рівні їх фактичних здібностей; формувати здатність у студентів до рефлексії та оцінювання свого прогресу; стимулювати ініціативу студентів. Важливим є формування у студентів розуміння мети, корисності занять фізичними вправами, усвідомлення життєвої потреби в них та стимулюванні мотивів у цій діяльності. Структура технології формування рухових умінь на навичок студентів у процесі занять гандболом має складатися із таких етапів: загальні цілі та зміст навчання, навчальні цілі, навчання, оцінка, виправлення й корекція.
В статье проанализированы и обобщены современные научные положения о сущности и структуры технологий формирования двигательных умений и навыков студентов в процессе занятий гандболом. Задачей исследования было обобщить современные научные положения о сущности технологий формирования двигательных умений и навыков студентов в процессе занятий гандболом. В обучении гандболу большое значение отводится предварительному контролю состояния здоровья и уровня физической подготовленности и прогнозированию уровня учебных достижений. Технология обучения гандболу должна вызвать стойкую мотивацию к обучению; обучать диалогично, то есть в сотрудничестве со студентами; обучать диагностически (постоянное наблюдение за обучением, коррекция, стимулирование); обеспечивать вариативность структуры обучения; обучать в соответствующем темпе, использовать оптимальные средства и способы; обучать студентов на уровне их фактических способностей; формировать способность студентов к рефлексии и оценки своего прогресса; стимулировать инициативу студентов. Важно сформировать у студентов понимание цели, полезности занятий физическими упражнениями, осознание жизненной необходимости в них и стимулировании мотивов в этой деятельности. Структура технологии формирования двигательных умений на навыков студентов в процессе занятий гандболом должен состоять из следующих этапов: общие цели и содержание обучения, учебные цели, обучение, оценка, исправление и коррекция.
In the article it was analyzed and generalized the modern scientific principles concerning the notions and the structure of technologies of formation of motor skills and abilities among students in the process of handball practicing. The task of the research was to generalize the modern scientific principles concerning the notion of technologies of formation of motor skills and abilities of students in the process of handball practicing. In the studying of handball great meaning is paid to previous control of health condition and level of physical preparedness and prognosis of studying achievements. Technology of handball studying must induce motivation for studying; to study in a dialogic way, it means in cooperation with students; to study in a diagnostic way (constant observation of studying, correction, stimulation); to ensure variability of the structure of studying; to teach in corresponding tempo by means of using of optimal means and methods; to teach students on the level of their practical abilities; to form ability to reflexion and evaluation of their progress among students; to stimulate students’ initiative. It is important to form understanding of the aim, usefulness of physical exercises practicing, awareness of life necessity in physical exercises and stimulating of motives in this activity among students. The structure of the formation technology of motor skills and abilities of students in the process of handball practicing must consist of the following stages: general aims and content of studying, educational aims, studying, estimation, correction and amendment.