У статті подано матеріали, основним завданням яких є цілеспрямовано сприяти втіленню в навчальний процес освоєння спортивного інформаційного простору і висвітлення інформаційних технологій, завдяки інформаційному комплексному підходу до знань, що стали переконаннями до практичних дій особистості, яка спроможна аналізувати інформаційну обстановку і сприяє більш ефективній роботі інформаційних систем.
В статье представлены материалы, основной задачей которых является целенаправленно содействовать воплощению в учебный процесс освоения спортивного информационного пространства и освещения информационных технологий, благодаря информационному комплексному подходу к знаниям, которые стали убеждениями к практическим действиям личности, способной анализировать информационную обстановку и способствует более эффективной работе информационных систем.
The article contains materials whose main task is specifically to promote the implementation of the educational process in the development of sports coverage information space and information technologies, due to information integrated approach to knowledge that was the belief to action of the individual in a position to analyze the information environment and contributes to more efficient work of information systems. Today is sufficiently strong development of the Information Society, which applies education degree. At the present stage of modernization of the information society is seen as a special world where freedom of expression provided for students, opportunities for professional self-improvement by means of information and communication technologies. Increased requirements for training future teachers of physical training is aimed primarily upgrading of educational and pedagogical process, the use of innovative technologies for its activation, changes in the structure of the organization. An important area of modern educational and pedagogical process is theoretical and methodological grounds implementation of innovative technologies in the practice of training future teachers of physical culture. The impact of the Information Society at the professional development of future teachers of physical culture determined by the nature of its activities, the use in the training of computer technology and information technology. Professional activity depends on the level of professional development with the influence of the information society on the individual students.