Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Теоретична модель мотивації здорового способу життя дитини

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Михаць, Л. В.
dc.contributor.author Жукова, І. М.
dc.contributor.author Борисевич, Л. В.
dc.date.accessioned 2020-06-19T05:54:43Z
dc.date.available 2020-06-19T05:54:43Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Михаць, Л. В. Теоретична модель мотивації здорового способу життя дитини / Л. В. Михаць, І. М. Жукова, Л. В. Борисевич // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2015. - Вип. 5К (61). - С. 173-175. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/29822
dc.description.abstract Стаття розкриває базові компоненти теоретичної моделі мотивації ЗСЖ. ЇЇ концептуально спрямовано на засвоєння особистістю основ культури здоров'я, створення сприятливих умов для всебічного розвитку здорової особистості, зменшення захворюваності, підвищення piвня фізичної й розумової працездатності, успішності та якості засвоєння знань дітей про збереження здоров’я. ua
dc.description.abstract Статья раскрывает базовые компоненты теоретической модели мотивации ЗОЖ. Ее концептуально направлено на усвоение личностью основ культуры здоровья, создание благоприятных условий для всестороннего развития здоровой личности, уменьшение заболеваемости, повышение уpовня физической и умственной работоспособности, успеваемости и качества усвоения знаний детей о сохранении здоровья. ua
dc.description.abstract The article reveals the basic components of the theoretical model of motivation lifestyle. Its conceptual aimed at mastering the basics individual health culture, creating favorable conditions for the full development of a healthy personality, reduce morbidity, increased full physical and mental capacity, performance and quality of knowledge about children's health. Justification scientific papers found - children under school age, school preparatory group, because according to the psychological and educational research, at this age children are expanding and deepening understanding of the person's health and life safety, perception merges with understanding ; developing initial forms of logical thinking, there is the ability to volitional regulation of behavior, improved ability to predict behavior. Analyzing the impact of involving children in a healthy lifestyle can assume that one of the obstacles to the formation of active habits is the lack of conscious attitude to their own health. The basic principles of strengthening healthy lifestyle are: humanism, democracy, scientific, unified approach to the quality and content of education, positive motivation for a healthy lifestyle, practical orientation, development of national identity, multicultural focus, dynamic content of education health, tolerance, greening, integration and consistency, availability, student-oriented learning and education, self-education and self-development of active students, optimization of the educational process. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject модель ua
dc.subject компоненти ua
dc.subject здоров’я ua
dc.subject здоровий спосіб життя ua
dc.subject мотивація ua
dc.subject компоненты ua
dc.subject здоровье ua
dc.subject здоровый образ жизни ua
dc.subject мотивация ua
dc.subject model ua
dc.subject components ua
dc.subject health ua
dc.subject healthy lifestyle ua
dc.subject motivation ua
dc.title Теоретична модель мотивації здорового способу життя дитини ua
dc.type Article ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics