У роботі проаналізовано взаємозв'язок фізичної, психічної та соціальної складових здоров'я студентів-медиків в сучасних освітніх умовах. Більшість студентів-медиків оцінили своє здоров'я як «відмінне» та «добре». 46,67% студентів-медиків мають низький рівень тривожності, 48,78% студентів - середній допустимий рівень і лише 4,55% студентів - високий рівень. Основна частина студентів належать до I-ої та II-ої груп здоров'я. Найбільш поширеними захворюваннями серед студентської молоді були захворювання дихальної системи, опорно-рухового апарату, органів зору, травної та ендокринної систем. Харчування студентів є розбалансованим, нераціональним, з порушенням режиму харчування. Студенти легковажно ставляться до фізичної активності. Доведено несприятливий вплив на здоровий спосіб життя студентів медіа-контенту та медіа-технологій. Технологія формування у студентів здоров'язберігаючої діяльності розглядається як один із напрямів модернізації навчання та сприяє результативнішій професійній підготовці студентів у вузі.
В работе проанализирована взаимосвязь физической, психической и социальной составляющих здоровья студентов-медиков в современных образовательных условиях. Большинство студентов-медиков оценили свое здоровье как "отличное" и "хорошее". 46,67% студентов-медиков имеют низкий уровень тревожности, 48,78% студентов - средний допустимый уровень и только 4,55% студентов - высокий уровень. Основная часть студентов принадлежат к I- ой и II- ой группам здоровья. Наиболее распространенными заболеваниями среди студенческой молодежи были заболевания дыхательной системы, опорно-двигательного аппарата, органов зрения, пищеварительной и эндокринной систем. Питание студентов является разбалансированным, нерациональным, с нарушением режима питания. Студенты легкомысленно относятся к физической активности. Доказано неблагоприятное влияние на здоровый образ жизни студентов медиа-контента и медиа-технологий. Технология формирования у студентов здоровье сохранной деятельности рассматривается как одно из направлений модернизации учебы и способствует более результативной профессиональной подготовке студентов в вузе.
Interconnection of physical, psychical and social constituents of health of students-physicians in modern educational terms it was analysed in the article. Research is executed by the method of anonymous questionnaire a 271 student of the Lviv national medical university named Danylo Galickyi. The estimation of somatic health and distribution of students on the groups of health are carried out on the basis of results of medical reviews. A psychical health is analysed after a questionnaire "Self-appraisal of mental conditions". Most students-physicians estimated the health as "excellent" (58,33%) and "well" (12,92%). It is set that 46,67% students-physicians have a low level of anxiety, 48,78% students - middle possible level and only 4,55% students - high level. To Ist group a health belonged 28,88% students, II nd group - 58,30%, IIId group - 15,49%, IV th group - 3,69%. Students that would belong to Vth group of health it was not. The most widespread diseases among student young people were diseases of the respiratory system (43,6%), locomotorium (16,76%), organs of sight (14,85%), digestive (13,42%) and endocrine (12,54%) systems. Feeds students is a disbalance, inefficient, with violation of diet. Students frivolously behave to physical activity. Only 18,75% polled constantly engage in a physical culture or sport. Unfavorable influence on the healthy way of life of students of media content and medias-technologies was set. Forming technology for the students of health of keeping activity is examined as one of directions of modernization of studies and assists more effective professional preparation of students in institution of higher learning.