Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Обґрунтування принципів дидактики вищої школи у науково-педагогічній літературі (70-ті рр. ХХ ст.)

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Кравченко, Ірина Миколаївна
dc.date.accessioned 2020-06-18T05:57:54Z
dc.date.available 2020-06-18T05:57:54Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Кравченко І. М. Обґрунтування принципів дидактики вищої школи у науково-педагогічній літературі (70-ті рр. ХХ ст.). / І. М. Кравченко // Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка : Педагогіка. - 2016. - № 2(4). - С. 35-38. ua
dc.identifier.issn 2415-3699
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/29763
dc.description.abstract У статті проаналізовано принципи дидактики вищої школи, обґрунтовані українськими вченими І. Кобиляцьким, І. Рейнгардом, Ф. Науменком у 70-х рр. ХХ ст., саме в той період, коли відбувається оформлення педагогіки вищої школи як науки. З’ясовано, що виокремлення специфічних принципів дидактики вищої школи залежало від виявлених науковцями особливостей і закономірностей навчання у виші. ua
dc.description.abstract The article analyses the principles of the higher school didactics that were underpinned by the Ukrainian scholars, namely by I. Kobyliazkyi, I. Reinhard, F. Naumenko, in the 1970s. It happened precisely at the time when the pedagogics of higher school was being formed. It was found that in the mentioned chronological period the scholars came to the conclusion that learning process in high school is not identical to learning process in secondary school. They also concluded that automatic transferring of the regulations of secondary school didactics into the didactics of higher school (in other words adjusting of the principles of secondary school didactics to learning conditions in high school) is not correct. It was established that singling out the specific principles of the higher school didactics depended on the peculiarities and regularities of learning in high school that were revealed by the scholars. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Київський національний університет імені Тараса Шевченка ua
dc.subject педагогіка вищої школи ua
dc.subject дидактика вищої школи ua
dc.subject принципи навчання ua
dc.subject І. Кобиляцький ua
dc.subject І. Рейнгард ua
dc.subject Ф. Науменко ua
dc.subject pedagogics of higher school ua
dc.subject didactics of higher school ua
dc.subject principles of learning ua
dc.subject І. Kobyliazkyi ua
dc.subject I. Reinhard ua
dc.subject F. Naumenko ua
dc.subject.classification 378 ua
dc.title Обґрунтування принципів дидактики вищої школи у науково-педагогічній літературі (70-ті рр. ХХ ст.) ua
dc.type Article ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics