Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Використання тренажерів у фізичному вихованні студентів педагогічних ВНЗ

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Редько, Т. М.
dc.date.accessioned 2020-06-16T05:32:50Z
dc.date.available 2020-06-16T05:32:50Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Редько, Т. М. Використання тренажерів у фізичному вихованні студентів педагогічних ВНЗ / Т. М. Редько // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова : зб. наук. праць. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт). - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2015. - Вип. 3К2(57). - С. 289-292. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/29666
dc.description.abstract Метою роботи є обґрунтування доцільності застосування тренажерів у фізичному вихованні студентів педагогічних ВНЗ. Класифікація та уточнення функціональних можливостей тренажерів дасть можливість розробки ефективних занять для студентів, що сприятиме всебічному їх розвитку. ua
dc.description.abstract Целью работы является обоснование целесообразности применения тренажеров в физическом воспитании студентов педагогических ВУЗов. Классификация и уточнение функциональных возможностей тренажеров даст возможность разработки эффективных занятий для студентов, что будет способствовать всестороннему их развитию. ua
dc.description.abstract Work purpose is grounding of practicality of application of training equipment in physical education of students of pedagogical higher educational institutions. Results: by means of analysis of scientific and literary sources it was defined that training equipment is classified: according to orientation (for mastering of movement geometry, biokinematic structure, biodynamic structure); according to character of information exchange (without feedback; with feedback (with urgent information (single-loop, multiple-loop); without urgent information); with use of sound and other communication channels); according to purpose (kinetic training, technical training, improvement, recreation, rehabilitation, tactical training, psychological training, theoretical training). Training equipment can be of individual and collective use and its influence on organism - local, regional and general. Technical features of training equipment depend on design decisions which are defined by necessity of prevailing development of one or simultaneously several movement qualities. For example, "treadmill", exercise bicycle, elliptical trainer, etc. similar training equipment allows developing directly general, speed and strength endurance. Different designs of pulling units, resistance bands, rollers promote development of dynamic force and flexibility; exercise on a mini-tramp improves dexterity and coordination of movements. Different training equipment according to organism influence orientation can be united in one universal unit and promote all-round development. It is possible to assert that use of training equipment in physical education of students will promote their all-round development. Classification and specifications of functionality of training equipment will give the chance to develop effective lessons for students of higher educational institutions. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject студенти ua
dc.subject тренажери ua
dc.subject фізичне виховання ua
dc.subject здоров’я ua
dc.subject рухові якості ua
dc.subject студенты ua
dc.subject тренажеры ua
dc.subject физическое воспитание ua
dc.subject здоровье ua
dc.subject двигательные качества ua
dc.subject students ua
dc.subject training equipment ua
dc.subject physical training ua
dc.subject health ua
dc.subject movement qualities ua
dc.subject.classification 378.016:796.02 ua
dc.title Використання тренажерів у фізичному вихованні студентів педагогічних ВНЗ ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу