Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Особенности проведения учебных занятий по физическому воспитанию для повышения работоспособности студентов

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Ефременко, В. Н.
dc.date.accessioned 2020-06-16T05:02:35Z
dc.date.available 2020-06-16T05:02:35Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Ефременко В. Н. Особенности проведения учебных занятий по физическому воспитанию для повышения работоспособности студентов / В. Н. Ефременко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. - Вип. 12 (94). - С. 32-35. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/29663
dc.description.abstract У статті розглянуті і проаналізовані результати особливостей проведення навчальних занять з фізичного виховання для підвищення працездатності студентів. Виявляються педагогічні умови підвищення рівня фізичної підготовленості студента як джерела здоров'я. ua
dc.description.abstract The structure of the organization of the educational process in the university has an impact on the student's body, changing its functional state and affecting the performance. This circumstance should be taken into account when conducting training sessions on physical education, which also have an effect on changing the working capacity of students. To be convinced of the correctness of such a statement, a one-year experiment was conducted in which the appropriateness of conducting training sessions during such periods of study was checked, when the working capacity decreases and the state of health worsens: at the end of the school day (at the last pair of classes), at the beginning and at the end of the week (Monday Friday). The obtained information was compared with the data of students, where the classes were held with ordinary planning. As a result of the experiment, it was established that all the indicators studied: the performance and self-esteem of the mood, activity, well-being in certain segments of the school year were significantly better in the group with the experimental mode of study. So, if by the end of the week the qualitative indicator of working capacity decreased on average to 46% in the group with the usual planning of occupations, in the experimental only by 13.2%. ua
dc.language.iso ru ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject навчальний процес ua
dc.subject функціональний стан і працездатність ua
dc.subject фізичні вправи ua
dc.subject фізичні якості ua
dc.subject educational process ua
dc.subject functional state and working capacity ua
dc.subject physical exercises ua
dc.subject physical qualities ua
dc.title Особенности проведения учебных занятий по физическому воспитанию для повышения работоспособности студентов ua
dc.title.alternative Features of conducting training sessions on physical education for the work capacity of students ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу