У статті висвітлені питання вдосконалення методики проведення навчальних занять з фізичного виховання, що передбачає внесення доповнень і змін до робочої програми, направлених на поліпшення фізичної підготовленості, фізичної працездатності та стану здоров'я студентів за допомогою фізичних вправ із використанням маси партнера та з її протидією, з протидією пружних предметів, з використанням гімнастичних знарядь. Також надані методичні рекомендації щодо поліпшення якості викладання фізичного виховання у вузах є модульно-рейтингова система оцінки теоретичних знань, фізичної підготовленості та самостійному фізичному самовдосконаленні.
В статье освещены вопросы совершенствования методики проведения учебных занятий по физическому воспитанию, что предусматривает внесение дополнений и изменений в рабочую программу, направленных на улучшение физической подготовленности, физической трудоспособности и состояния здоровья студентов с помощью физических упражнений с использованием массы партнера и с ее противодействием, с противодействием пружинящих предметов, с использованием гимнастических снарядов. Также дани рекомендации по улучшению преподавания физического воспитания в вузах с использованием модульно-рейтинговой системы оценивания теоретических знаний, физической подготовленности и самостоятельному физическому самосовершенствованию.
The article highlights the issue of improving methods of teaching physical education classes, which introduces additions and amendments to the work program aimed at improving physical fitness, physical performance and health of students through exercise using the weight of her partner and opposition, with opposition elastic objects using gymnastic tools. When choosing a program of training loads and dosage in the classroom for physical education must take into account the physiological characteristics of students. It should record their physical fitness, functional health status and development of basic skills with enough insight and analysis of the individual characteristics of the organism from freshmen to graduate high school. Also provided guidelines to improve the quality of teaching physical education in high schools is module-rating system of assessing the theoretical knowledge of physical fitness and physical self-improvement. Thus, the objective evaluation of physical fitness, physical performance and functional health status of students is not only a priority, but the most important prerequisite to working with them during physical education classes in universities.