З метою виявлення стану сформованості професійно-педагогічної компетентності працюючих інструкторів тренажерного залу було проведено констатувальне дослідження.У процесі проведення дослідження використано комплекс взаємопов’язаних методів: діагностичні бесіди, цілеспрямовані педагогічні спостереження за поведінкою інструкторів та їх відносинами зі споживачами послуг, експертну оцінку професійно-педагогічної компетентності інструкторів роботодавцями, споживачами послуг та колегами, тестування професійних знань інструкторів тренажерного залу, дослідження сформованості критеріїв професійно-педагогічної компетентності з використанням діагностичних методик.
С целью выявления состояния сформированности профессионально-педагогической компетентности работающих инструкторов тренажерного зала было проведено констатирующее исследование. В процессе проведения исследования использован комплекс взаимосвязанных методов: диагностические беседы, целенаправленные педагогические наблюдения за поведением инструкторов и их отношениями с потребителями услуг, экспертную оценку профессионально-педагогической компетентности инструкторов работодателями, потребителями услуг и коллегами, тестирование профессиональных знаний инструкторов тренажерного зала, исследования сформированности критериев профессионально-педагогической компетентности с использованием диагностических методик.
With the purpose of exposure of the state of formed of professionally-pedagogical competence of working instructors of trainer hall establishing research was conducted. In the process of realization of research drawn on the complex of associate methods : diagnostic conversations, purposeful pedagogical watching behavior of instructors and their relationships with the consumers of services, expert estimation of professionally-pedagogical competence of instructors by employers, consumers of services and colleagues, testing of professional knowledge of instructors of trainer hall, researches of formed of criteria of professionally-pedagogical competence with the use of diagnostic methodologies. The facts got during an analysis found out the unsatisfactory general of formed of professionally-pedagogical competence for the working instructors of trainer hall. On results a self-appraisal and expert estimations it is discovered employers, colleagues and consumers of services of trainer hall, that plenty of working instructors of trainer hall has the difficulties in professional activity, related to the lack of facilities of the pedagogical cooperating with the consumers of services of trainer hall; by the lack of ability independently to regulate the activity, and also nonoptimal motivation to professional activity. The results of self-appraisal and expert evaluation of instructors are confirmed by data of diagnostics on the made diagnostic complexes and personal supervisions, that in an aggregate specified on the necessity of purposeful work on realization of pedagogical terms of forming of professionally-pedagogical competence on the stage of studies in INSTITUTION of higher learning, that would assist the increase of efficiency the pedagogical constituent of their professional activity.