Abstract:
Лонгрід дедалі більше привертає увагу як журналістів-практиків, так і науковців. Природно, процеси створення нових матеріалів у цьому форматі пов’язані зі з’ясуванням різних аспектів рецепції. Наскільки читацька аудиторія ознайомлена з цим новотвором, готова до сприймання, які пріоритети в неї складаються сьогодні, які горизонти очікувань формуються – всі ці питання актуальні для лонгрідерів. Метою цього дослідження було проведення анкетування фокус-групи студентів − одного із сегментів читацької аудиторії; виявлення їхнього ставлення до лонгрідів і оцінювання ними ефективності останніх. З'ясовано: студентська аудиторія здебільшого оцінює лонгрід як оригінальний і перспективний формат публікацій у електронних ЗМІ. Найперше увагу молоді привертають інноваційні елементи дизайну і продуманість архітектоніки. На відміну від науковців, які застосування сторітелінгу вважають чи не основною особливістю лонгрідів, особливості викладу матеріалу, якість розкриття теми, нюанси стилю та стилістики студенти відзначають, однак побіжно і не першочергово. Серед тематичних і жанрових пріоритетів молодих людей – інтерв’ю, репортажі та статті на теми історії, політики і економіки, культури, моди і дизайну, дозвілля.