Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Формування національної самосвідомості учнів 9-11 класів у процесі вивчення художніх творів історичної тематики (на матеріалі історичної прози)

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Давидюк, Марина Олександрівна
dc.date.accessioned 2020-06-12T13:12:18Z
dc.date.available 2020-06-12T13:12:18Z
dc.date.issued 2005
dc.identifier.citation Давидюк, Марина Олександрівна. Формування національної самосвідомості учнів 9-11 класів у процесі вивчення художніх творів історичної тематики (на матеріалі історичної прози) : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 - теорія і методика навчання (українська література) / Давидюк Марина Олександрівна ; [наук. керівник Гуляк Анатолій Борисович] ; М-во освіти і науки України, Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ, 2005. - 21 с. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/29592
dc.description.abstract Дисертація є теоретико-експериментальним дослідженням з питань формування національної самосвідомості учнів 9-11 класів загальноосвітніх шкіл на матеріалі художніх творів' історичної тематики. У роботі подається науково обгрунтована та практично перевірена методика аналізу текстів історичної прози крізь виміри жанрових констант. Визначено оптимальні умови й ефективні шляхи створення ситуацій побудови особистісних смислів національного старшокласниками та з'ясовано впливи, які чинить на національну самосвідомість історична проза. ua
dc.description.abstract The artistic epic work such as historical novel is understood as model of historical epoch created by the author accumulating the system of meaning and sense of national history and culture. The comprehension of historical and philosophic ideas of an author by the reader influences deep intellectual and emotional penetration into the text, decoration of national culture and historical realities meaning and building up own (readers) sense of the national. The latter constituting positive image of the ego as a representative of national community increase the level of strengthen nation selfconsciousness. ua
dc.description.abstract Диссертация посвящена проблеме формирования национального самосознания учеников 9-11 классов во время изучения художественных произведений исторической тематики, рекомендованных школьными программами, на уроках украинской литературы. Актуальность исследования обусловлена, с одной стороны, современным состоянием общественного сознания, которому необходима идея национальной консолидации, укорененная в культурно-исторических достижениях народа. С другой стороны, диссертационное исследование решает одну из проблем современной методики преподавания литературы:- изучение текстов художественных исторических произведений в аспекте их жанровых характеристик. Существенным недостатком уроков украинской литературы в старших классах на сегодня является незначительное внимание к жанровым признакам художественного произведения, что, в свою очередь, приводит к поверхностному его восприятию школьниками, без должного углубления в истинный смысл авторских идей. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова ua
dc.subject національна самосвідомість ua
dc.subject національне значення ua
dc.subject смисл національного ua
dc.subject жанрова матриця історичної прози ua
dc.subject історіософія художнього твору ua
dc.subject смислові глибини тексту ua
dc.subject декодування значень ua
dc.subject модель історичного минулого національної спільноти ua
dc.subject функціональний підхід до формування теоретико-літературних понять ua
dc.subject national meaning ua
dc.subject national self-consciousness ua
dc.subject the sense of the national ua
dc.subject genre matrix of historical prose ua
dc.subject historiosophics of artistic work ua
dc.subject senseful depths of the text ua
dc.subject decoration of meaning ua
dc.subject the imdel of historical past of national community ua
dc.subject functional approach to formulation of theoretical and literary concepts ua
dc.subject национальное самосознание ua
dc.subject национальное значение ua
dc.subject смысл национального ua
dc.subject жанровая матрица исторической прозы ua
dc.subject историсофия художественного произведения ua
dc.subject смысловые глубины текста ua
dc.subject декодирование значений ua
dc.subject модель исторического прошлого национальной общности ua
dc.subject функциональный подход к формированию теоретико-литературных понятий ua
dc.title Формування національної самосвідомості учнів 9-11 класів у процесі вивчення художніх творів історичної тематики (на матеріалі історичної прози) ua
dc.type Other ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу