Студентки першого курсу мають поверхневі знання про базові терміни теорії фізичного виховання: «здоровий спосіб життя», «фізична культура», «фізичне виховання», «фізичний розвиток», «статура (тілобудова)», «руховий режим», «фізична вправа», «фізична підготовленість», «фізична працездатність», «фізичне навантаження». Студентки різних факультетів демонстрували різний рівень знань. Заняття з фізичного виховання проводилися за традиційним планом зі студентами експериментальної і контрольної груп у відповідності до поставлених завдань. Викладач застосовував базові терміни теорії фізичного виховання для пояснення студенткам експериментальної групи значення виконаних фізичних вправ. Це сприяло формуванню у студенток розуміння змісту базових термінів теорії фізичного виховання. У кінці педагогічного експерименту виявлено вищий рівень знань про базові терміни теорії фізичного виховання у студенток експериментальної групи.
Студентки первого курса имеют поверхностные знания о базовых терминах теории физического воспитания: "здоровый образ жизни", "физическая культура", "физическое воспитание", "физическое развитие", "телосложение", "двигательный режим", "физическое упражнение", "физическая подготовленность", "физическая работоспособность", "физическая нагрузка". Студентки разных факультетов демонстрировали разный уровень знаний. Занятия по физическому воспитанию проводились по традиционным планам со студентами экспериментальной и контрольной групп в соответствии с поставленными задачами. Преподаватель применял базовые термины теории физического воспитания для объяснения студенткам экспериментальной группы значения выполненных физических упражнений. Это способствовало формированию у студенток понимания содержания базовыми терминов теории физического воспитания. В конце педагогического эксперимента выявлен высший уровень знаний о базовых терминах теории физического воспитания у студенток экспериментальной группы.
Canvassed twice in form questionnaire. In questionnaires students described maintenance 10 base terms of theory of physical education : "healthy lifestyle", "physical culture", "physical education", "physical development", "build", "мode of activity", "physical exercise", "physical preparedness", "physical capacity", "physical loading". To questioning it was attracted during the establishing stage of pedagogical experiment 218 students of the first course of four faculties : foreign languages (n=60 persons), legal (n=41 persons), economic (n=59 persons) and philological (n=58 persons), and during the forming stage of pedagogical experiment 112 students of two faculties were attracted: foreign languages (n=58 persons) and philological (n=54 persons). The level of knowledge of students was estimated on a four-ball scale according to Statute about tests from physical education. Students of faculty of foreign languages and faculty of law showed worst knowledge, than studentsі of economic and philological faculties. Employments after physical education were conducted after a traditional plan with the students of experimental and control groups in accordance with the put tasks. A teacher applied the base terms of theory of physical education for explaining to the students of experimental group of value of the executed physical exercises. It promoted fomning for the students of understanding of maintenance the base terms of theory of physical education. At the end of pedagogical experiment the higher level of knowledge is educed about the base terms of theory of physical education for the students of experimental group. Excellent knowledge are educed in an experimental group about the base terms of theory of physical education in 10 students (17,8%), good - in 30 students (53,6%) and satisfactory - in 16 students (28,6%). At the same time, among the students of control group kind knowledge about the base terms of theory of physical education are created in 7 students (12,5%), satisfactory - for 33 students (58,9%) and unsatisfactory - in 16 students (28,6%). Mathematical treatment of results confirmed efficiency of the offered technology of studies.