Варіативний модуль «Оздоровчі ходьба і біг» є проектом складової частини навчальної програми з фізичної культури для учнів 10-11 класів чоловічої статі загальноосвітніх навчальних закладів. Він розрахований на один навчальний рік. Практична частина занять не допускає форсованих навантажень на організм учнів. При плануванні фізичних навантажень введено диференціацію для учнів виходячи з їх рівня фізичного здоров’я. Реалізація модуля призвела до достовірного покращення індексів фізичного здоров’я.
Вариативный модуль «Оздоровительные ходьба и бег » является проектом составной части учебной программы по физической культуре для учащихся 10-11 классов мужского пола общеобразовательных учебных заведений. Он рассчитан на один учебный год. Практическая часть занятий не допускает форсированных нагрузок на организм учащихся. При планировании физических нагрузок введено дифференциацию для учащихся исходя из их уровня физического здоровья. Реализация модуля привела к достоверному улучшению индексов физического здоровья.
Variant module "Health walking and run" is the project of component part of on-line tutorial from a physical culture for 10-11 classes of schoolchildren (men) of general educational establishments. He is counted on one school year of study, however eliminated him further development, including for girls. High quality of the informative filling of engaging in physical education and his identicalness within the limits of the state must promote efficiency of these employments. Practical part of employments shuts out a force loading on the organism of students. At planning of physical activities differentiation of students is entered, first of all, after their physical health (by energy potential) levels. Planning of employments is flexible - accedes to the students. The fivefold engaging in a physical culture for a week (two lessons of physical education after the module “walking and run” and three extracurricular employments) is health result in the reliable improvement of indexes of physical health. If the program of the academic engaging in walking and at run is executed in totality with the program of the extracurricular engaging in the same kinds with corresponding differentiation of students, then it becomes one of the most productive from the point of view of increase indexes of physical health.
Possibility of the inadequate reacting of organism on physical activities can be erected to the minimum on condition of observance of principles of construction of the health training (in particular, to continuity, gradualness of progress of the training loading, recurrence).