Досліджуються загальні тенденції розвитку сучасної педагогіки. Аналізується дискурс практики життя і системи компетентнісного підходу у практиці особистісно-зорієнтованої освіти сучасності на основі науково-педагогічної
школи академіка Н. Г. Ничкало та доктора педагогічних наук М. Т. Теловати у системі творчого діалогу, базованому на принципах креативності, комунікативності, педагогіки співробітництва та системному формуванні критичного мислення сучасного студента на основі науково-педагогічного діалогу академіка Н. Г. Ничкало та доктора педагогічних наук М.Т. Теловати.
Досліджується науково-педагогічна школа «педагогіка життя» авторства академіка Н. Г. Ничкало як провідний алгоритм для вироблення стратегічних напрямів розвитку людського капіталу на наступні десятиліття. Розглядається теорія діяльності академіка Н. Г. Ничкало у методологічній системі необхідності навчання й самоосвіти упродовж усього життя задля вдосконалення як фахових навичок, так і здатності самооновлюватися, комунікувати з найближчим оточенням і з навколишнім світом. Досліджується алгоритм «педагогіки життя» як еволюційне продовження «педагогіки культури» і реалізація ідей безперервної освіти. Така педагогічна система є практичною потребою самого життя.
Розширюються уявлення про синенергетичну взаємодію між формуванням світогляду людини та гармонійним розвитком соціального буття. Дані процеси закладають простір духовної свободи особистості. Архетип культурологічної парадигми у системному вдосконаленні теорії діяльності відображає систематичне оновлення системи сучасної професійної освіти. Кожна епоха несе свою форму у пошуку та реалізації інноваційних педагогічних ідей. У системі дидактики вищої професійної школи народжуються форми інтелектуальної діяльності, які у своїй основі поєднують науково-пізнавальний та ціннісно-орієнтаційні підходи.
The general tendencies of development of modern pedagogy are investigated. The discourse of the practice of life and the system of competence approach in the practice of personality-oriented education of the present on the basis of the academic-pedagogical school of Acad. N. G. Nichkalo and Doctor of Pedagogical Sciences M. T. Telovata in the system of creative dialogue based on the principles of creativity, communicativeness, pedagogy of cooperation and systematic formation of critical thinking of the modern student on the basis of scientific-pedagogical dialogue of the academy. N. G. Nichkalo and Doctor of Pedagogical Sciences M. T. Telovata.
The scientific-pedagogical school «pedagogy of life» by the academician is being researched. N. G. Nichkalo as a leading algorithm for developing strategic directions for human capital development in the coming decades. The theory of acad.
N. G. Nichkalo in the methodological system of the necessity of lifelong learning and self-education in order to improve both professional skills and the ability to self-renew, to communicate with the immediate environment and with the outside world. The
algorithm of «pedagogy of life» as an evolutionary continuation of «pedagogy of culture» and realization of ideas of continuous education are investigated. This pedagogical system is a practical necessity of life itself. The idea of synergetic interaction between the formation of the world outlook and the harmonious development of social life is being expanded. These processes lay the space of spiritual freedom of the individual. The archetype of the cultural paradigm in the systematic improvement of the theory of activity reflects the systematic updating of the system of modern vocational education. Each era has its own shape in the search and implementation of innovative pedagogical ideas. Forms of intellectual activity are born in the system of didactic of higher vocational school, which in its essence combine scientificcognitive and value-oriented approaches.