На підставі аналізу літературних джерел розглянуто програми з корекції просторової організації тіла молодших школярів із депривацією зору (ДЗ). Мета – розкрити зміст програм з корекції просторової організації тіла у молодших школярів із депривацією зору, сформулювати основні умови реалізації методики застосування комплексів вправ для формування правильної постави у молодших школярів із ДЗ. Результати: проведено аналіз існуючих програм щодо корекції просторової організації тіла молодших школярів із ДЗ у процесі фізичного виховання; розкрито важливість фізичного виховання в корекції недоліків просторової організації тіла; виявлено ряд публікацій, присвячених розробці програм і методичних підходів, спрямованих на вдосконалення змісту уроків фізичного виховання школярів із ДЗ; встановлено важливу роль фізичного виховання у корекції просторової організації тіла дітей. Висновки: існуючі програми з корекції постави дітей молодшого шкільного віку з ДЗ позитивно впливають на опорно-руховий апарат і фізичний розвиток дітей із ДЗ. Особливістю корекційних програм є те, що вони спрямовані на зміцнення м’язового корсету та м’язово-суглобового відчуття правильної постави за рахунок використання різноманітних засобів (плавання, ЛФК, фізичні вправи, нетрадиційні засоби фізичної культури). При проведенні комплексів вправ необхідні як індивідуальний підхід з урахуванням стану зору кожного учня, клінічної форми порушення зору, так і диференційований підхід із урахуванням типу порушення постави.
На основе анализа литературных источников рассмотрены программы по коррекции пространственной организации тела младших школьников с депривацией зрения (ДЗ). Цель – раскрыть содержание программ по коррекции пространственной организации тела у младших школьников с депривацией зрения, сформулировать основные условия реализации методики применения комплексов упражнений для формирования правильной осанки у младших школьников из ДЗ. Результаты: проведен анализ существующих программ по коррекции пространственной организации тела младших школьников с ДЗ в процессе физического воспитания; раскрыта важность физического воспитания в коррекции недостатков пространственной организации тела; выявлен ряд публикаций, посвященных разработке программ и методических подходов, направленных на усовершенствование содержания уроков физического воспитания школьников c ДЗ. Установлена важная роль физического воспитания в коррекции пространственной организации тела детей. Выводы: существующие программы по коррекции осанки детей младшего школьного возраста с ДЗ положительно влияют на опорно-двигательный аппарат и физическое развитие детей из ДЗ. Особенностью коррекционных программ то, что они направлены на укрепления мышечного корсета и мышечно-суставного ощущения правильной осанки за счет использования разных средств (плавание, ЛФК, физические упражнения, нетрадиционные средства физической культуры). При проведении комплексов упражнений необходимые как индивидуальный подход с учетом зрения каждого ученика, клинической формы нарушения зрения, так и дифференцированный подход с учетом типа нарушения осанки.
On the basis of the literature reviewed the programs on spatial organization correction of the body of the younger pupils with vision deprivation (VD). Objective – to disclose the content of the programs on the correction of body spatial organization in primary school children with vision deprivation, to formulate the basic conditions for realization of methods of using a set of exercises for the formation of the correct posture in primary school children with VD. Results: it was conducted the analysis of existing programs for spatial correction of the body of younger pupils with VD during physical training; it was disclosed the importance of physical education in correcting the spatial organization shortcomings of the body; was identified a number of publications devoted to the development of programs and teaching approaches aimed at improving the content of the physical education lessons for pupils with VD; was established the important role of physical education in the correction of the spatial organization of the children’s body. Conclusions: existing programs on posture correction of primary school children with VD positively impact on the musculoskeletal system and physical development of children with VD. The peculiarity of correctional programs is that they are aimed at strengthening the muscle corset and muscle-joint feeling of correct posture by using various means (swimming, gymnastics, physical exercises, alternative means of physical culture). While carrying out complex exercises as individual approach based on the state of each student, clinical form of blurred vision, so as a differentiated approach taking into account the type of posture violations are required.