У статті розглядаються науково- теоретичні засади професійного виховання учнів професійної школи. Визначено причини зростання актуальності проблеми підвищення готовності людини і зокрема молодої до складних життєвих чи професійних випробувань, а також потребу в цілеспрямованому професійно орієнтованому виховному процесі в навчальному закладі. У ході професійного виховання актуалізується потенційний зміст свідомості учнів, перетворюючись у зміст професійної діяльності, відбуваються професійне самовизначення і самоактуалізація. Запропоновано дієві шляхи професійного виховання.
W artykule rozpatrują się naukowo-teoretyczne zasady zawodowego wychowania uczni szkoły zawodowę. Określono przyczyny wzrostu aktualności problemu podwyższenia gotowości człowieka i w szczególności młodego do skomplikowanych życiowych czy zawodowych wypróbowań, a także zapotrzebowanie na celowy fachowo orientowany wychowawczy proces w edukacyjnym zakładzie. Podczas zawodowego wychowania aktualizuje się potencjalna treść świadomości uczni, przetwarzając się w treść zawodowej działalności, odbywają się zawodowe samookreślenie i samoaktualizacja. Zaproponowano skuteczne drogi zawodowego wychowania.
Scientific and theoretic bases of professional education of students in professional school are examined. The actuality growth reasons of humans readiness increasement problem and in particular young human are determined, to the difficult vital or professional examinations, and also necessity in the purposeful professionally oriented educating process in educational institution. Potential maintenance of students' consciousness is updated during professional education, transforming into maintenance of professional activity, professional self-determination and self-updating are realizing. The effective ways of professional education are offered.