У статті визначено, що інтегративний підхід сьогодні є пріоритетним у розвитку системи освіти в Україні. Він пронизує педагогічну діяльність учителя початкової школи, зокрема її музично-освітній напрям. Підкреслено, що зараз музично-освітня діяльність учителя початкової школи охоплює навчання, розвиток і виховання молодших школярів засобами музичного мистецтва і має інтегративний характер. Проаналізовано педагогічні підходи різних авторів до організації інтегрованого навчання. Наголошено, що процес формування готовності майбутніх учителів початкової школи до інтегрованої музично-освітньої діяльності передбачає створення відповідних педагогічних умов підготовки майбутніх фахівців. Розглянуто погляди сучасних науковців щодо створення необхідних педагогічних умов підготовки майбутніх учителів початкової школи. Визначено педагогічні умови, які сприятимуть формуванню готовності майбутніх учителів початкової школи до інтегрованої музично-освітньої діяльності: створення педагогічного середовища, яке відповідає професійній підготовці майбутніх учителів, здатних здійснювати інтегровану музично-освітню діяльність у початковій школі; спрямованість педагогічного процесу на формування у студентів мотиваційно-ціннісного компонента готовності до інтегрованої музично-освітньої діяльності; оволодіння студентами психолого-педагогічними та предметно-методичними знаннями про інтеграційні процеси в початковій освіті та врахування вікових можливостей учнів початкової школи з метою формування їхньої загальнокультурної грамотності; формування вміння майбутніх учителів інтегрувати музичне мистецтво у зміст предметів початкової школи, дотримання тематичного компонування матеріалу для узгодженості навчальної інформації; поєднання теоретичного та практичного складників підготовки студентів із використанням інтерактивних методів під час освітнього процесу, а також педагогічних практик.
The article defines that the integrative approach is now a priority in the development of the education system in Ukraine. It penetrates pedagogical activity of a primary school teacher, in particular its musical and educational direction. It is stressed that musical and educational activity of a primary school teacher now covers teaching, development and education of younger schoolchildren by means of musical art and is of an integrative nature. Pedagogical approaches of various authors to the organization of integrated training were analyzed. It is noted that the process of future primary school teachers’ readiness formation for integrated musical and educational activities provides the creation of appropriate pedagogical conditions for future specialists’ training. The views of modern scientists on the creation of the necessary pedagogical conditions for future primary school teachers’ training are considered.
The pedagogical conditions, that promote future primary school teachers’ readiness formation for integrated musical and educational activity are defined, they are as follows: creation of pedagogical environment, which corresponds to the professional training of future teachers able to carry out integrated musical and educational activity in primary school; the focus of the pedagogical process on the formation of a motivational and value component of students' readiness for integrated
musical and educational activities; students’ acquisition of psychological, pedagogical and methodological knowledge of the integration processes in primary education and musical opportunities of primary school students to develop their general cultural literacy; formation of the ability of future teachers to integrate musical arts into the content of primary school subjects, keeping a thematic arrangement of material for the consistency of educational information; combining theoretical and practical components of students’ training using interactive methods in the educational process, as well as pedagogical practices.