Стаття присвячена обґрунтуванню актуальності запровадження громадсько-державного управління закладами загальної середньої освіти, що зумовлено демократизацією та децентралізацією управління у сфері освіти. Доведено, що для результативного впровадження цієї системи управління необхідне визначення відповідних критеріїв. Водночас для оцінки їхньої ефективності важливим є застосування вимірювань, зокрема, шляхом використання педагогічної кваліметрії. Одним із таких методів обрано факторно-критеріальне моделювання, що передбачає окреслення факторів, їх розподіл на критерії, встановлення вагомості та значень відповідно. На підставі аналізу наукових джерел факторами обрано критерії громадсько-державного управління загальною середньою освітою в регіоні та адаптовано їх до системи громадсько-державного управління закладами загальної середньої освіти. Отже, інформаційно-діагностичний фактор включає такі критерії: інформаційна відкритість закладу освіти, маркетингова діяльність, дигіталізація освітнього процесу; інтегрувально-моделювальний фактор:
зв’язки з громадськістю (використання PR-технологій), розвиток мережі органів громадського управління та самоврядування, стратегічне планування; організаційно-координаційний фактор: організація освітнього процесу на основі
суспільних запитів, використання ресурсів громадою, проєктна діяльність, фандрайзинг, краудфандинг, співпраця із закладами освіти, партнерство з підприємствами, установами, представниками бізнесу, реалізація концепції громадсько-активних шкіл; контрольно-експертний фактор: якість освітньої діяльності, моніторинг якості освіти, громадський нагляд (контроль); координаційно-коригувальний фактор: рівень задоволеності учасників освітнього процесу та стейкхолдерів, відповідність організації освітньої діяльності суспільним запитам. У дослідженні запропоновано розроблену автором факторно-критеріальну модель оцінки розвитку системи громадсько-державного управління закладами загальної середньої освіти. Крім того, визначено та схарактеризовано
рівні її розвитку, а саме: високий, достатній, середній, низький.
The article is devoted to substantiating the relevance of introducing the public-state management of general secondary educational institutions. It is caused by the democratization and decentralization processes of management in the field
of education. It is proved, that the effective implementation of this management system requires the determination of appropriate criteria. However, it is very important to use measurements for evaluating their effectiveness, including pedagogical qualimetry. Factor and criterial modelling is chosen as one of these methods, which involves delineation of factors, their division into criteria, establishment of import and values accordingly. Based on analysis of scientific sources, the criteria of public-state management of general secondary education in the region
were chosen by factors and adopted them to the public-state management of general secondary educational institutions system. As a result, information and diagnostic factor includes the following criteria: transparency of educational institution, marketing
activity, digitalization of the educational process; integrated and modeling factor: public relations (using of PR-technologies), development of a network of public management bodies and autonomous power, spatial planning; organizational-coordinating factor: organization of the educational process based on public inquiries, resources exploitation by the community, project activities, fundraising, crowdfunding, collaboration with educational institutions, partnership with affairs, institutions,
entrepreneurship, accomplishment of the concept of social-minded schools; control-expert factor: quality of educational activities, quality monitoring of education, public inspection; coordinating and corrective factor: satisfaction level of members
of educational process and stakeholders, compliance the educational activities organization with societal demands. In this study we propose an author model of the factorial and criterion evaluation of the development of the public-state
management system of general secondary educational institutions. Moreover, we have determined and characterized the levels of its development, namely: high, sufficient medium and low.