Розкривається сутність поняття «управління інноваційною діяльністю загальноосвітнього навчального закладу». Підкреслено, що сучасний етап розвитку України характеризується кардинальними змінами в усіх галузях суспільства. Особливо це стосується системи освіти, у якій значне місце посідають педагогічні інновації (нововведення) та інноваційні процеси, які характеризуються модернізацією змісту і структури управлінської діяльності керівників загальноосвітніх навчальних закладів, генеруванням і реалізацією нових ідей та освітніх ініціатив. Зазначено, що управління – це цілеспрямована суб’єктно-об’єктна взаємодія по забезпеченню стійкого функціонування і розвитку конкретної системи на основі мети, задач, властивих їй закономірностей, принципів, змісту і форм функціонування, що стоять перед нею. Під педагогічною інновацією розуміється загальна назва нового педагогічного продукту (теоретичного, практичного), що втілюється в освітній процес: концепції, теорії, системи моделі, методики, технології, методи, прийоми тощо. Підкреслено, що інноваційною діяльністю директора школи є впровадження в означений процес організаційнокерівної інновації, суть якої полягає в прийнятті інноваційним закладом освіти нової процедури керівництва, нових форм організації праці. Розкрито, що навчальний заклад (школа, ліцей, гімназія) у багатогранній та складній системі зовнішніх і внутрішніх зв’язків розглядається як специфічний складник, динамічна, соціальна педагогічна система. Аналіз дефініцій «управління», «інновація», «загальноосвітній навчальний заклад» дозволив визначити, що управління інноваційною діяльністю загальноосвітнього навчального закладу – це цілеспрямована суб’єктно-об’єктна взаємодія на основі сукупності специфічних управлінських принципів, функцій і технологій, в результаті застосування яких забезпечується постійний розвиток закладу освіти як складної соціально-педагогічної системи та підвищується його конкурентоспроможність.
The article reveals the essence of the concept of «innovation activity management of a general educational institution». It is emphasized that the current stage of development of Ukraine is characterized by essential changes in all areas of society.
Especially it concerns the educational system, in which special place is taken by the pedagogical innovations (novelty) and innovation processes, which are characterized by modernization of the content and structure of managerial activity of heads
of general educational institutions, generation and realization of new ideas and educational initiatives. It is stated that management is a purposeful subject-object interaction on ensuring the stable functioning and development of a particular system on the basis of the goal, tasks, inherent rules, principles, content and forms of functioning that lie before it. Under the pedagogical innovation is understood the common name of a new pedagogical product (theoretical, practical) that
is embodied in the educational process – concepts, theories, systems, models, techniques, technologies, methods, modes etc. It is emphasized that the innovative activity of the headmaster is the introduction into the specified process of organizational and managerial innovation, the essence of which consists in adopting by the innovative institution of education a new procedure of management, new forms of labour organization. The analysis of the definitions of «management», «innovation», «general educational institution» has allowed to determine that the management of innovation activity of a comprehensive educational institution is a purposeful subject-object interaction based on a set of specific management principles, functions and technologies, application of which as a result ensures the continuous development of the educational institution as a complex socio-pedagogical system and increases its
competitiveness.