Показано місце курсу фізики у процесі підготовки майбутніх інженерів в одному з технічних університетів Німеччини – Оффенбургському університеті прикладних наук. Використовуючи інформацію, зібрану під час стажування в цьому університеті, авторка докладно описує як структуру курсу, так і особливості процесу організації навчання. У тексті статті наведено перелік питань, що розглядаються протягом кожної з двох частин курсу фізики, та вказані особливості проведення лекційних занять. Для того, щоб читачі мали можливість краще відчути стиль викладання, наведений план однієї з лекцій із зазначенням часу. Також у статті докладно описана організація двох інших типів навчальних занять: лабораторних робіт та так званих тьюторіалів. Корисною для читачів може стати інформація про вхідний контроль до кожної лабораторної роботи, вимоги до представлення результатів вимірювань, підсумковий колоквіум, на якому студенти презентують одну з виконаних робіт, та особливості процесу навчання розв’язуванню задач. Цікавим є той факт, що, незважаючи на доступність комп’ютерної обробки експериментальних даних, викладачі вимагають від студентів будувати експериментальні графіки на міліметровому папері, а розрахунки проводити на допомогою калькулятора. Остання частина статті присвячена опису організації підсумкового контролю – письмовому іспиту з фізики, що відбувається після кожного семестру. У тексті наведений повний варіант екзаменаційного білету, що дозволяє читачам оцінити рівень вимог до знань студентів. Також текст статті містить один із навчальних планів підготовки
бакалавра та типовий розклад студента Оффенбургського університету в першому семестрі. Врахування цих даних під час планування навчального процесу з фізики у вітчизняних технічних університетах може допомогти у реалізації мети входження України в єдиний європейський освітній простір.
A place of physics course in the process of teaching future engineers at Offenburg University of Applied Sciences is shown in the article. Using information obtained during her internship at the University, the author describes in details the course structure and particular qualities of the learning process. The text of the article provides a list of issues that are considered during each of two parts of the physics course. For the purpose of giving readers a better view of particularities of teaching process, a lecture plan with time indication is given. The article also describes the organization of two other types of training: laboratory work and tutorials. Useful for readers might be the following information about: tests which students need to pass before each lab, requirements for measurement results presentation, a final colloquium when students present one of the completed laboratory work. It is interesting to know that despite availability of computerized analysis of experimental data, students are required to build experimental graphs on a special graph paper and make calculations using a calculator. Such form of classroom work with students as tutorials is mostly not used in Ukrainian universities. On the contrary, almost whole process of teaching students to solve physics problems is occurred at the University during tutorials.
Organization of the final control – a written exam which takes place after each semester is described in the last part of the article. The text provides a complete version of an exam task which allows readers to assess the level of knowledge
requirements. Additionally, for illustrating a place of the physics course among other disciplines, the article describes one of the bachelor’s training program and a typical student’s first semester schedule at the University.