У статті розглянуто основні аспекти прояву темпераменту під час навчальної діяльності та його вплив на успішність. Серед рис, які визначають нашу індивідуальність ми зупинилися детальніше на вроджених і тих, які проявляються в так званих властивостях темпераменту. Якщо спостерігати за людьми, то можна побачити, що вони відрізняються один від одного своєю поведінкою: по-різному проявляють свої почуття, неоднаково реагують на подразники зовнішнього середовища. Так, одні вирізняються врівноваженістю поведінки, діють обмірковано, не показують зовні своїх почуттів, інші за тих самих обставин
нервуються, емоційно збуджуються та вибухають вулканом почуттів з приводу незначних подій. Одні комунікабельні, легко вступають у контакти з людьми, життєрадісні, а інші, навпаки, замкнуті та стримані. І це стосується суто
зовнішніх проявів, незалежно від того, наскільки ця людина розумна, працелюбна, смілива, які її прагнення та інтереси. Такі індивідуальні особливості мають назву «темперамент» (від лат. temperamentum - належне співвідношення
частин). Темперамент – вроджена (біологічно зумовлена) і майже незмінна властивість людської психіки, що визначає реакцію людини на інших людей та на обставини. Темперамент становить основу розвитку характеру. У системі неперервної освіти початкової школи покладені важливі функції, успішне виконання яких безпосередньо впливає на якість подальшої освіти учнів. Індивідуальні особливості особистості й особливості темпераменту є засобами реалізації внутрішнього потенціалу школяра у навчальній діяльності діяльності.
Аналіз психолого-педагогічної літератури та практика роботи школи засвідчили, що такий важливий аспект, як вплив темпераменту на формування індивідуального стилю учбової діяльності, та вплив її на успішність навчання
молодших школярів не став предметом спеціального дослідження, разом з тим, можна сказати, що вчителі початкових класів мають потребу в науково обґрунтованих рекомендаціях у цій галузі.
The article deals with the main aspects of temperament manifestation during learning activities and its impact on academic performance. Among the traits that determine our personality, we focus in more detail on the innate and those that manifest
themselves in the so-called properties of temperament. If we observe people, we can see that they differ from each other in their behavior: in different ways they express their feelings, react unequally to environmental stimuli. Yes, some differ in behavior, act deliberately, do not show their feelings outwardly, others under the same circumstances are nervous, emotionally excited and explode by a volcano of feelings about minor events. Some are sociable, easy to get in touch with, cheerful, and others, conversely, closed and restrained. And this applies only to outward manifestations, no matter how smart, hardworking, courageous, their aspirations and interests are.
Such individual features are called "temperament" (from the Latin. Temperamentum - the proper ratio of parts). Temperament is the innate (biologically conditioned) and almost invariable property of the human psyche, which determines a person's
response to other people and circumstances. Temperament is the basis of character development. In the system of continuing education of elementary school important functions are laid, the successful implementation of which directly affects the quality of further education of students. Individual personality traits and temperament features are the means of realizing the inner potential of the student in the educational activity of the activity. The analysis of the psychological and pedagogical literature and the practice of the school work showed that such an important aspect as the influence of temperament on the formation of individual style of educational activity, and its influence on the success of teaching the younger students was not the subject of special study, however, we can say that elementary teachers classes need science-based guidance in this area.