Аналізується актуальна педагогічна проблема використання технології контекстного навчання в процесі формування професійної суб’єктності майбутніх офіцерів Збройних Сил України під час навчання у вищих військових навчальних закладах, пошуку шляхів реалізації контекстного підходу до її формування з використанням потенціалу контекстного підходу до організації освітньо-виховного процесу. Акцентовано увагу на потребі пошуку шляхів індивідуалізації освітнього процесу та забезпеченні умов самореалізації курсанта як військового професіонала та особистості на різних етапах службової діяльності, позаяк очікуваним результатом вищої військової освіти щодо майбутніх офіцерів є формування професійної суб’єктності, безпосереднім проявом якої є готовність бути повноправним суб’єктом, сприймати суб’єктність інших військовослужбовців,
цілеспрямовано її формувати і транслювати у своїй діяльності та спроможність майбутнього офіцера адекватно вирішувати актуальні проблемні питання, притаманні військам. Узагальнено переваги контекстного підходу до організації освітньо-виховного процесу у вищому військовому навчальному закладі, до яких віднесено суттєвий потенціал у формуванні як знань, умінь і навичок, так і професійно значущих якостей, що складають професійну компетентність фахівця відповідно до актуальних потреб, забезпечення трансформації освітньо-виховної діяльності у професійну сферу, сприяння розвитку професійного мислення курсанта через визначення конкретної професійно-орієнтованої мети навчання, оперативне реагування на реальні потреби військово-професійної діяльності офіцера через внесення змін та корегування змісту програм навчальних дисциплін
з урахуванням вимог професії. Визначені складники контекстного підходу, які є найбільш доцільними для використання у освітньо-виховному процесі вищого військового навчального закладу під час формування професійної суб’єктності майбутнього офіцера: побудова контекстного освітньо-виховного середовища вищого військового навчального закладу, квазіпрофесійна діяльність курсанта та аналіз проблемних ситуацій військово-професійної діяльності.
The article analyzes the actual pedagogical problem of using contextual learning technology in the process of forming the professional subjectivity of future officers of the Armed Forces of Ukraine during training in higher military educational
establishments, finding ways to implement a contextual approach to its formation using the potential of a contextual approach to the organization of educational process. Emphasis is placed on the need to find ways to individualize the educational process and to provide the conditions for self-realization of the cadet as a military professional and personality at different stages of service, since the expected result
of higher military education for future officers is the formation of professional subjectivity, the direct manifestation of which is the proper manifestation of being object, perceive the subjectivity of other servicemen, purposefully form and translate it in their activities and the ability of the future the officer adequately addresses the pressing issues inherent in the troops. The advantages of the contextual approach to the organization of educational process in higher military education are summarized, which include significant potential in the formation of both knowledge, skills and professionally important qualities that make up the professional competence of a specialist in accordance with current needs, ensuring transformation – educational
activities in the professional field, promoting the development of professional thinking of the cadet through the definition of a specific vocational-oriented learning goal, prompt response. I need real military officer professional activities by amending
and correcting the content of programs of training courses to meet the requirements of the profession. The components of the contextual approach that are most appropriate for use in the educational process of a higher military educational establishment during the formation of professional subjectivity of a future officer are identified: construction of a contextual educational environment of a higher military educational institution, quasi-professional analysis of situational problems professional activity.