Досліджено сучасний стан проблеми професійної підготовки спеціальних психологів. Аналізуються практичні аспекти її вдосконалення. Розглядаються різноманітні методики наукових пошуків у межах означеної проблеми дослідження. Визначено ключові параметри та схарактеризовано основи конструювання системи професійної підготовки психологів в галузі спеціальної освіти. Проналізовано основні парадигми організації психолого-педагогічного процесу, що дозволило виявити принципові позиції професійної підготовки психологів в галузі спеціальної освіти. Акцентується увага на важливості та необхідності вивчення і втілення передового досвіду зарубіжних країн у контексті вищої освіти. З’ясовано шляхи модернізації професійної підготовки спеціальних психологів у вищих навчальних закладах. На основі проведеного аналізу уточнено зміст професійної підготовки психологів в галузі спеціальної освіти та визначено компоненти структури готовності майбутнього конкурентоспроможного фахівця-психолога (в аспекті інноваційної діяльності), підготовленого до роботи в сучасних ринкових умовах.
Исследовано современное состояние проблемы профессиональной подготовки специальных психологов. Анализируются практические аспекты ее совершенствования. Рассматриваются различные методики научных поисков в рамках обозначенной проблемы исследования. Определены ключевые параметры и охарактеризованы основы конструирования системы профессиональной подготовки психологов в сфере специального образования. Проанализированы основные парадигмы организации психолого-педагогического процесса, что позволило выявить принципиальные позиции профессиональной подготовки психологов в сфере специального образования. Акцентируется внимание на важности и необходимости изучения и воплощения передового опыта зарубежных стран в контексте высшего образования. Выяснено пути модернизации профессиональной подготовки специальных психологов в высших учебных заведениях. На основе проведенного анализа уточнено содержание профессиональной подготовки психологов в сфере специального образования и определены компоненты структуры готовности будущего конкурентоспособного специалиста-психолога (в аспекте инновационной деятельности), подготовленного к работе в современных рыночных условиях.
The present state of the problem of special psychologists' professional training is researched. The practical aspects of its improvement are analyzed. Various methods of scientific research within the framework of the specified research problem are considered. The key parameters were determined and the basis for the design of the system of professional psychologists' training in the field of special education was described. The basic paradigms of the organization of psychological and pedagogical process have been implemented, which allowed to reveal the basic positions of professional psychologists' training in the field of special education. The emphasis is placed on the importance and necessity of studying and implementing the best practices of foreign countries in the context of higher education. The ways of modernization of professional psychologists' training in higher educational establishments are found. On the basis of the analysis, the content of the professional psychologists' training in the field of special education has been specified and the components of the preparedness structure of the future of a competitive specialist-psychologist (in the aspect of innovative activity) prepared for work in the current market conditions have been specified.