Розглянуто проблему неперервної професійної діяльності майбутнього вчителя іноземної мови. Проаналізовано структуру його готовності до професійної педагогічної діяльності. Зазначено, що професійна неперервна підготовка
майбутнього вчителя іноземної мови в умовах сучасного суспільства розглядається як цілісна, відкрита, інтегративна, багаторівнева, мобільна система, що відповідає соціальним та освітнім вимогам, запитам ринку професійнопедагогічних послуг та умовам сертифікації. Концепція ґрунтується на осмисленні процесу неперервної підготовки майбутнього вчителя іноземної мови, що дає змогу сформувати конкурентоспроможного фахівця, здатного до творчої іншомовної професійної діяльності, та складається з теоретико-методологічного, структурно-змістовного, реалізаційно-технологічного, критеріально-аналітичного складників. Розглядаються різні компоненти готовності до професійної діяльності як із психолого-педагогічної точки зору, так і з точки зору методики викладання іноземних мов. Варіативність та особистісна орієнтація сучасної освіти
потребують змін у теорії й методиці навчання іноземної мови в середніх навчальних закладах, а також у технологіях навчання на всіх ступенях. Зростає кількість методик, які сприяють формуванню практичних навичок пошуку й аналізу інформації, самонавчанню, самоорганізації, досвіду відповідального вибору та поведінки, становленню ціннісних орієнтацій. Тому коло вимог до особистості вчителя іноземної мови, визначене не тільки кваліфікаційною характеристикою, а й змінами в суспільстві, зростає, і на практиці відповідати цим вимогам стає все важче. Визначено вимоги до вчителя іноземної мови в рамках розвитку сучасної школи. Окреслено основні напрями та компоненти професійної підготовки майбутнього вчителя іноземної мови, враховуючи загальні компоненти підготовки вчителя та психолого-педагогічне підґрунтя професійної діяльності вчителя іноземної мови. Акцентовано на необхідності дослідження особливостей організації неперервної професійної підготовки вчителя іноземної мови.
The problem of continuous professional activity of the future foreign language teacher is considered in the article. The structure of readiness for professional pedagogical activity of a foreign language teacher is analyzed. It is stated that professional continuous training of the future foreign language teacher in the conditions of modern society is considered as a holistic, open, integrative, multilevel, mobile system that meets social and educational requirements, market demand for professional and pedagogical services, conditions for certification of modern language teacher. The concept is based on an understanding of the process of continuous preparation of a future foreign language teacher, which allows to form a teacher as a competitive specialist, capable of creative foreign-language professional activity and consists of theoretical, methodological, structural-content, implementation-technology, and criterion. Different components of readiness for professional activity are considered, both from the psychological and pedagogical point of view, as well as from the methodology of teaching foreign languages. The variability and personal orientation of modern education require changes in the theory and methodology of teaching a foreign language in secondary schools, changes in the technology of teaching at all levels. The share of techniques that contribute to the formation of practical skills for finding and analyzing information, self-study, self-organization, experience of responsible choice and behavior, formation of value orientations is increasing. In this regard, the range of requirements for a foreign language teacher, defined not only by qualifications, but also by changes in society, is growing, and in practice it is becoming increasingly difficult to meet these requirements. Requirements for a foreign language teacher in the framework of modern school development are defined. The basic directions and components of professional training of the future foreign language teacher are outlined, taking into account the general components of teacher training and the psychological and pedagogical basis. The necessity of research of peculiarities of organization of continuous professional training of a foreign language teacher is emphasized.