У статті розкрито проблему визначення педагогічних умов розвитку виховної системи освітньо-реабілітаційного закладу. Для розкриття цієї проблеми автором здійснено теоретичний аналіз понять «умова», «педагогічна умова». Проаналізовано досвід визначення педагогічних умов розвитку виховної системи освітньо-реабілітаційного закладу у зарубіжному та вітчизняному освітньому просторі. Відповідно до результатів цього аналізу визначено комплекс педагогічних умов розвитку виховної системи освітньо-реабілітаційного закладу. Комплекс педагогічних умов процесу розвитку виховної системи освітньо-реабілітаційного закладу автор пропонує розглянути з теоретичних позицій, обґрунтованих Хитрюк В. В., яка виділяє такі їх компоненти: організаційно-педагогічні, змістовно-педагогічні та процесуально-педагогічні. Автором здійснено наповнення компонентів педагогічних умов розвитку виховної системи освітньо-реабілітаційного закладу. Зазначено, що визначений комплекс педагогічних умов забезпечить успішність реалізації виховної системи освітньо-реабілітаційного закладу.
В статье раскрыта проблема определения педагогических условий развития воспитательной системы образовательно-реабилитационного учреждения. Для раскрытия этой проблемы автором осуществлен теоретический анализ понятий «условие», «педагогическое условие». Проанализирован опыт определения педагогических условий развития воспитательной системы образовательно-реабилитационного учреждения в зарубежном и отечественном образовательном пространстве. Согласно результатам этого анализа определен комплекс педагогических условий развития воспитательной системы образовательно-реабилитационного учреждения. Комплекс педагогических условий процесса развития воспитательной системы образовательно-реабилитационного учреждения автор предлагает рассмотреть с теоретических позиций, обоснованных Хитрюк В. В., которая выделяет следующие их компоненты: организационно-педагогические, содержательно-педагогические и процессуально-педагогические. Автором осуществлено наполнение компонентов педагогических условий развития воспитательной системы образовательно-реабилитационного учреждения. Отмечено, что комплекс педагогических условий обеспечит успешность реализации воспитательной системы образовательно-реабилитационного учреждения.
The article deals with the problem of determining the pedagogical conditions for the education system development in educational and rehabilitation institutions. To solve this problem, the author made a theoretical analysis of the concepts "condition", "pedagogical condition". The article contains the analysis of the experience of determining pedagogical conditions of the education system in educational and rehabilitation institutions in foreign and domestic learning space. According to the results of this analysis, a set of pedagogical conditions for the development of the education system in educational and rehabilitation institutions was determined. The author proposes to consider the complex of pedagogical conditions of the education system development process in educational and rehabilitation institutions from theoretical viewpoint substantiated by V. Khytryuk, who distinguishes the following components: organizational-pedagogical, content-pedagogical and procedural-pedagogical. The author carried out the substantiation of the components of the education system pedagogical conditions in educational and rehabilitation institutions. It is noted that a certain set of pedagogical conditions will ensure the success of education system implementation in educational and rehabilitation institutions.