В даній статті розглянуто проблему формування міжособистісних стосунків у дітей з кохлеарними імплантами, які в умовах сучасних освітніх перетворень потрапляють в інклюзивну форму навчання. Проаналізовано новітні технології, пов’язані з можливістю більш детальніше розглянути перебіг захворювань та характер порушень слуху, що дають підстави описати не тільки нові типи порушень, але й зрозуміти сутність кохлеарної імплантації для розвитку дитини, зокрема її слухо-мовленнєвої характеристики, необхідної для встановлення адекватних соціальних контактів. Висвітлено соціальну ідентичність як форму наявності соціальної структури у свідомості особистості, яка пояснює, що людина належить до певної соціальної групи разом з певним емоційним і ціннісним персональним смислом групового членства.
В данной статье рассмотрена проблема формирования межличностных отношений у детей с кохлеарными имплантами, которые в условиях современных образовательных преобразований попадают в инклюзивную форму обучения. Проанализированы новейшие технологии, связанные с возможностью более подробно рассмотреть ход заболеваний и характер нарушений слуха, которые дают основания описать не только новые типы нарушений, но и понять сущность кохлеарной имплантации для развития ребенка, в частности его слухо-речевой характеристики, необходимой для установления адекватных социальных контактов. Освещены вопросы социальной идентичности как формы наличия социальной структуры в сознании личности, что объясняет принадлежность человека к определенной социальной группе вместе с эмоциональным и ценностным персональным смыслом группового членства.
In this article reviewed the problems of interpersonal relations in children with cochlear implants, which in the conditions of modern educational transformations are in the inclusive form of education. The analysis of the latest technologies related to the possibility of more detailed examination of the course of diseases and the nature of hearing impairments, which give grounds to describe not only new types of violations, but also to understand the essence of cochlear implantation for the development of the child, in particular its speech-hearing characteristics, necessary for the establishment of adequate social contacts. The social identity is described as the form of the presence of a social structure in the consciousness of the individual, which explains that a person belongs to a certain social group together with a certain emotional and valuable personal meaning of group membership.