У статті представлені узагальнені відомості про особливості комунікативного розвитку дітей з РАС дошкільного віку. Здійснено теоретичний аналіз психолого-педагогічної літератури з проблеми формування комунікативної поведінки та мовленнєвої активності у дітей з РАС. Подано стислий аналіз розвитку психічної сфери дітей даного віку з аутистичними особливостями у розвитку. Прослідковано та описано вплив сформованості та особливостей психічних процесів на поведінку дітей даної категорії. Аналіз поведінкових проявів пропонується здійснювати за допомогою розробленого опитувального листа, що включає в себе п'ять блоків: особливості взаємодії дитини з дорослими, особливості взаємодії дитини з однолітками, особливості самостійної діяльності дитини, особливості комунікативної поведінки дитини, особливості безпосередньо мовленнєвої діяльності дитини.
В статье представлены обобщенные сведения об особенностях коммуникативного развития детей с РАС дошкольного возраста. Сделан теоретический анализ психолого-педагогической литературы по проблеме формирования коммуникативного поведения и речевой активности у детей с РАС. Подан краткий анализ развития психической сферы детей данного возраста с аутистическими особенностями в развитии. Проанализировано и описано влияние сформированности и особенностей психических процессов на поведение детей данной категории. Анализ поведенческих проявлений предлагается осуществлять с помощью разработанного опросника, включающего в себя пять блоков: особенности взаимодействия ребенка со взрослыми, особенности взаимодействия ребенка со сверстниками, особенности самостоятельной деятельности ребенка, особенности коммуникативного поведения ребенка, особенности непосредственно речевой деятельности ребенка.
The article presents an overview of the communication development of children with ASD of preschool age. A brief analysis of the development of the mental sphere of children of the given age with autistic features in development is presented. The influence of the state and quality of the mental processes on children’s behavior is described. The author presents a questionnaire to be used to analyse observed behavior, which includes five blocks: special features of the child’s interactions with the adults, special features of the child’s interactions with the peers, specifics of the child's independent activity, peculiarities of the communicative behavior of the child, peculiarities of the child's speech activity.