Проаналізовано технологію створення інтелект-карт, що дозволяє обробляти, логічно представляти, презентувати, візуалізувати навчальну інформацію. Проведене опитування серед майбутніх інженерів-педагогів комп’ютерного профілю показало, що сучасний студент прагне, окрім предметних знань, отримати метапредметні, серед яких – робота з навчальною інформацією, а саме структурування, обробка, презентація інформації тощо. На основі аналізу технологій, які б дозволяли працювати з навчальною інформацією, визначено, що однією з технологій, яка дозволяє сформувати зазначені метапредметні вміння, є створення інтелект-карт.
Проаналізовано додатки для побудови інтелект-карт за наступними показниками: вартість, мова, платформа,
сервіси, з якими є інтеграція, можливість роботи в offline-режимі, логічне представлення навчальної інформації, графічне забарвлення, візуалізація навчальної інформації, можливість використовувати гіперпосилання між асоціаціями,
нанесення стрілок між концептами інтелект-карт, можливість роботи над картою декількома людьми одночасно. На основі аналізу показників інструментів визначено, що за вище наведеними критеріями найкращими додатками для створення інтелект-карт є Coggle та Mindomo Basic. Емпіричне дослідження впровадження зазначеної технології в навчальний процес майбутніх інженерів-педагогів комп’ютерного профілю показало, що 93% студентів задоволені використанням зазначеної технології та виділяють наступні переваги її застосування: наочність навчального
матеріалу, легкість його сприйняття та краще запам’ятовування, активний режим заняття, мотивація до вивчення навчального матеріалу. Він краще опрацьовується, формує аналітичні, логічні, метакогнітивні здібності. В подальшому планується провести дослідження з використанням технології створення інтелект-карт у процесі
планування навчальної діяльності майбутніми інженерами-педагогами комп’ютерного профілю.
The article analyzes the technology of creating mind maps that allow processing, logically representing, introducing, and visualizing educational information. A survey among future computer engineer educators has shown that, in addition to
subject knowledge, the modern student seeks to obtain a meta-subject, including work with educational information, such as
structuring, processing of information etc. It is determined that one of the technologies that allows forming these meta-subject
skills is the creation of mind maps. Software for developing mind maps have been assessed by the indicators of cost, language,
platform, integration of services, work offline ability, logical presentation of educational information, graphic coloring, visualization of educational information, the ability to use hyperlinks among associations, the ability to draw arrows between mind maps concepts, the ability to work with a map by several people at the same time. Coggle and Mindomo Basic have been found to be the best tools for creating mind maps by the indicators above. The results of implementation of the mind maps technology into the educational process of future engineers-educators of computer profile showed that 93 % of students were satisfied with the use of the said technology and highlight the following advantages of its use, namely: visualization of educational material; ease of perception; better memorization of training material; active mode of study; motivation to study the educational material which is better processed; forming of analytical, logical, cognitive abilities. In the future, it is planned to conduct research on the use of the technology of creation of intellectual cards in the process of planning of educational activity by future engineers-educators of a computer profile.