У статті розглядається проблема формування педагогічного спілкування студентів-сурдопедагогів у навчальному процесі. Спираючись на те, що сурдопедагогічне спілкування формується і закладається, в основному, під час навчання в університеті, воно вивчалось під час здійснення студентами навчальної діяльності. За результатами аналізу даних констатувального експерименту було виділено чотири типи навчального спілкування студентів-сурдопедагогів за особистісною спрямованістю: життєво-розбудовно-орієнтований тип спілкуваня, культурно-орієнтований тип спілкуваня, навчально-виконавсько-орієнтований тип спілкуваня, професійно-творчо-орієнтований тип спілкуваня.
Виявлено, що в студентські роки найбільшою мірою на темп формування професійного сурдопедагогічного спілкування впливає особистісний стиль спілкування, який сформувався на основі досвіду студента та характеру міжособистісних контактів.
В статье рассматривается проблема формирования педагогического общения студентов-сурдопедагогов в учебном процессе. Опираясь на то, что сурдопедагогическое общение формируется и закладывается, в основном, во время учебы в университете, оно изучалось при осуществлении студентами учебной деятельности. По результатам анализа данных констатирующего эксперимента было выделено четыре типа учебного общения студентов-сурдопедагогов по личностной направленности: жизненно развивающе-ориентированный тип общения, культурно-ориентированный тип общения, учебно-исполнительски-ориентированный тип общения, профессионально-творчески-ориентированный тип общения. Выявлено, что в студенческие годы в наибольшей степени на темп формирования профессионального сурдопедагогического общения влияет личностный стиль общения, который сформировался на основе опыта студента и характера межличностных контактов.
The article deals with the problem of the formation of pedagogical communication of students of deaf education in the educational process. Based on the fact that the interdisciplinary communication is formed and laid down mainly during the study at the university, it was studied when students carried out educational activities. According to the results of the analysis of the ascertaining experiment, four types of educational communication of students of the deaf-and-dumb pedagogue were identified according to their personal orientation: a vital development-oriented type of communication, a cultural-oriented type of communication, an educational-oriented type of communication, a professional-creatively-oriented type of communication. It was revealed that in student years, the personal style of communication, which was formed on the basis of the student's experience and the nature of interpersonal contacts, influenced the pace of the formation of professional interdisciplinary communication.