У статті досліджується проблема удосконалення мовлення дітей з допомогою різних нетрадиційних методів массажу та самомасажу у логопедичній роботі з дітьми з порушеннями мовлення. Описано як нетрадиційні види логопедичного масажу викликають позитивні емоції у дітей під час гри та навчання. Представлено логопедичний масаж, як частину комплексної медико-психолого-педагогічної роботи, направленої на корекцію різних мовленнєвих порушень. Зазначено позитивний вплив нетрадиційних методів логопедичного масажу та самомасажу для корекції мовлення дітей та його їх дію на організм в цілому. У статті розглянуто ігри з піском, ігри із сенсорними м’ячиками, масаж олівцями, волоськими горіхами, масаж чотками, масаж дерев’яними котушками, кульками, Су-Джок м’ячиками та їх позитивний вплив на розвиток дрібної моторики рук та мовлення дітей. Детально описано нетрадиційний логопедичний самомасаж ложками, що на сьогодні використовуються в корекційній роботі логопедом з дітьми з різними мовленнєвими порушеннями. Детально описано вправи при використанні логопедичного самасажу ложками, та ефект даного самомасажу на артикуляційний апарат дитини та дрібну моторику рук. Вказано, на які артикуляційні та лицьові м’язи, має звернути увагу логопед використовуючи логопедичний самомасаж ложками. Крім того у статті подано ефективне застосування інших нетрадиційних логопедичних масажів та самомасажів у роботі з дітьми з порушеннями мовлення.
В статье исследуется проблема совершенствования речи детей с помощью различных нетрадиционных методов массажа и самомассажа в логопедической работе с детьми с нарушениями речи. Описано как нетрадиционные виды логопедического массажа вызывают положительные эмоции у детей в игры и при обучении. Представлен логопедический массаж, как часть комплексной медико-психолого-педагогической работы, направленной на коррекцию различных речевых нарушений. Отмечено положительное влияние нетрадиционных методов логопедического массажа и самомассажа в коррекции речи детей и их действие на организм в целом. В статье рассмотрены игры с песком, игры с сенсорными мячиками, массаж карандашами, грецкими орехами, массаж четками, массаж деревянными котушками, шариками, Су-Джок мячиками и их положительное влияние на развитие мелкой моторики рук и речи детей. Подробно описано нетрадиционный логопедический самомассаж ложками, который сегодня используеться в коррекционной работе логопедом с детьми при различных речевых нарушениях. Подробно описано упражнения при использовании логопедического самоссажа ложками, и эффект данного самоссажа на артикуляционный аппарат ребенка и мелкую моторику рук. Указано, на какие артикуляционные и лицевые мышцы, должен обратить внимание логопед используя логопедический самассаж ложками. Кроме того, в статье представлены эффективное применение других нетрадиционных логопедических массажей и самомассаж в работе с детьми с нарушениями речи.
The article deals the problem of improving the speech of children with the help of various non-traditional methods of massage and self-massage in speech therapy work with children with speech disorders. Described as non-traditional types of speech therapy massage cause positive emotions in children in games and during training. Logopedic massage is presented as part of a comprehensive medical, psychological and pedagogical work aimed at correcting various speech disorders. The positive influence of non-traditional methods of speech therapy massage and self-massage in the correction of children's speech and their effect on the organism as a whole is noted. The article deals with games with sand, games with sensory balls, massage with pencils, walnuts, massage with beads, massage with wooden kittens, balls, Su-Jok balls and their positive influence on the development of fine motor skills of the hands and speech of children. The unconventional speech therapy self-massage with spoons, which today is used in corrective work by a speech therapist for children with various speech disorders, is described in detail. The exercises are described in detail when using speech therapy self-sedation with spoons, and the effect of this self-massage on the articulatory apparatus of the child and fine motor skills of the hands. It is indicated which articulation and facial muscles the speech therapist should pay attention to using a speech therapy self-massage with spoons. In addition, the article presents the effective use of other non-traditional speech therapy massages and self-massage in work with children with speech disorders.