У статті розглядаються дискусійні питання сучасного стану проблеми порушень постави у дітей раннього та дошкільного віку. При досить великій кількості досліджень проблема сколіозу є актуальною, тому що як і раніше до кінця нез'ясованими є причини виникнення сколіозів, що зумовлює значну частку ідіопатичних видів сколіозу. Основною проблемою вирішення подолання сколіозів у дітей є певна розрізненість досліджень в педагогіці і медицині, широка варіативність застосовуваних емпіричних методів, а, головне, відсутність єдиного теоретико-методологічного фундаменту в корекційній педагогіці для вирішення даної проблеми. Ситуація ускладнюється тим, що питання корекції порушень постави у дітей раннього та дошкільного віку недостатньо висвітлені в теорії та методиці корекційного фізичного виховання: не розроблені адекватні методики діагностики постави дітей раннього віку, а також шляхи корекції порушень постави засобами фізичного виховання. Перспективи подальших досліджень вбачаються в розробці єдиної концептуальної бази профілактики і корекції порушень постави у дітей раннього та дошкільного віку засобами фізичного виховання.
В статье рассматриваются дискуссионные вопросы современного состояния проблемы нарушений осанки у детей раннего и дошкольного возраста. При довольно большом количестве исследований проблема сколиоза по прежнему актуальна, так как до конца невыясненными являются причины возникновения сколиозов, что предопределяет значительную долю идиопатических видов сколиоза. Основополагающей проблемой решения преодоления сколиозов у детей является определённая разрозненность исследований в педагогике и медицине, широкая вариативность применяемых эмпирических методов, а, главное, отсутствие единого теоретико-методологического фундамента в коррекционной педагогике для решения данной проблемы. Ситуация осложняется тем, что вопросы коррекции нарушений осанки у детей раннего и дошкольного возраста недостаточно освещены в теории и методике коррекционного физического воспитания: не разработаны адекватные методики диагностики осанки детей раннего возраста, а также пути коррекции нарушений осанки средствами физического воспитания. Перспективы дальнейших исследований видятся в разработке единой концептуальной базы профилактики и коррекции нарушений осанки у детей раннего и дошкольного возраста средствами физического воспитания.
The article considers controversial issues about current state of posture disorders in children of early and preschool age problem. With a fairly large number of studies, the problem of scoliosis is still relevant, as the causes of scoliosis are still unclear, which predetermines a significant proportion of idiopathic scoliosis. The fundamental problem of solving the overcoming of scoliosis in children is a certain separation of research in pedagogy and medicine, wide variability applied empirical methods and, most importantly, the lack of a unified theoretical and methodological foundation in remedial pedagogy to solve this problem. The situation is complicated by the fact that issues of correction of posture disorders in children of early and preschool age are not sufficiently covered in the theory and methodology of corrective physical education: adequate methods of diagnosis posture of young children haven’t been developed, as well as the ways to correct posture disorders by means of physical education. Prospects for further research are seen in the development of a single conceptual framework for the prevention and correction of postural disorders in children of early and preschool age by means of physical education.