ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Герасименко, А. С.![]() |
|
dc.date.accessioned | 2020-04-15T19:03:04Z | |
dc.date.available | 2020-04-15T19:03:04Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.citation | Герасименко А. С. Концепція моральної автономії І. Канта в історико-культурному дискурсі педагогічної антропології / А. С. Герасименко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2019. – Вип. 71. – С. 65-70. | ua |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/28172 | |
dc.description.abstract | Експліковано концепцію моральної автономії І. Канта в історико-культурному дискурсі педагогічної антропології. Доведено, що розвиток педагогічного знання відбувається шляхом засвоєння антропологічних ідей та поглядів, які, трансформуючись у предметному полі педагогіки, задають принципи і норми педагогічної діяльності. Саме тому сучасний «антропологічний ренесанс» та розширення його проблематики в новій освітній парадигмі вимагає переосмислення культурно-історичного досвіду педагогічної науки і передусім моральної антропології І. Канта. Історико-культурний дискурс педагогічної антропології нині актуалізується кантівськими ідеями автономії моралі, самоцінності моральних принципів та потребою морального виховання, що постає головним педагогічним завданням, оскільки мораль фіксує ступінь особистісного розвитку, проявляючи глибинну сутність людини. Обґрунтовано, що найвищим критерієм слідування моральному закону у І. Канта постає людська гідність, виявом якої є «моральний закон у мені», за допомогою якого мислитель вибудовує перспективу трансформації людської природи відповідно до ідеалу людяності, що уможливлюється шляхом виховання. Доведено, що моральність у дискурсі кантівського педагогічного розмислу є основоположною формою виховного процесу, націленого на досягнення моральної чистоти людини, керованої моральними імперативами. Наскрізно проведено думку про те, що концепція моральної автономії І. Канта фіксує потребу досягнення моральної висоти людини та суспільства. У цьому плані особливої ваги набуває висловлена І. Кантом ідея про те, що суспільне життя є безперервним процесом морального вдосконалення людства. Подальші перспективи дослідження пов’язані з тим, що кантівська антропологічна модель педагогіки здатна збагатити освітній простір новими пошуковими інтенціями і ствердити педагогічну антропологію в статусі методології освітнього процесу. | ua |
dc.description.abstract | The concept of I. Kant’s moral autonomy in the historical and cultural discourse of pedagogical anthropology is explicated in the article. It is proved, that the development of pedagogical knowledge occurs through the acquisition of anthropological ideas and views which being transformed in the subject field of pedagogy set the principles and norms of pedagogical activity. That is why the modern «anthropological renaissance» and the extension of its problems in the new educational paradigm requires a rethinking of the cultural and historical experience of pedagogical science and, above all, the moral anthropology of Immanuel Kant. It is observed that the historical and cultural discourse of pedagogical anthropology is now actualized by the Kant ideas of the autonomy of morality, the self-worth of moral principles and the need for moral education, which is the main pedagogical task as morality captures the degree of personal development, manifesting a deep essence of man. It is substantiated that human dignity is the highest criterion for the observance of the I. Kant moral law, the manifestation of which is the «moral law in me», by which the thinker builds the perspective of transformation of human nature in accordance with the ideal of humanity, which becomes possible through education. It is proved that morality in the discourse of Kant pedagogical thinking is the fundamental form of the educational process aimed at achieving moral purity of a person, guided by moral imperatives. It is stated that the concept of Kant’s moral autonomy captures the need to attain the moral heights of man and society. In this regard, according to Kant the idea that social life is a continuous process of moral improvement of humanity becomes especially important. Further research prospects are related to the fact that the Kant anthropological model of pedagogy is able to enrich the educational space with new search intentions and to establish pedagogical anthropology in the status of educational process methodology. | ua |
dc.language.iso | uk | ua |
dc.publisher | Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова | ua |
dc.subject | моральність | ua |
dc.subject | автономія моралі | ua |
dc.subject | моральний закон | ua |
dc.subject | моральне виховання | ua |
dc.subject | гідність | ua |
dc.subject | педагогічна антропологія | ua |
dc.subject | morality | ua |
dc.subject | autonomy of morality | ua |
dc.subject | moral law | ua |
dc.subject | moral education | ua |
dc.subject | dignity | ua |
dc.subject | pedagogical anthropology | ua |
dc.subject.classification | 37 (477) (091) 18/195 | ua |
dc.title | Концепція моральної автономії І. Канта в історико-культурному дискурсі педагогічної антропології | ua |
dc.title.alternative | The concept of moral autonomy of I. Kant in the historical and cultural discourse of pedagogical anthropology | ua |
dc.type | Article | ua |