Стаття присвячена темі формування економічної культури молодших спеціалістів техніків-електриків у процесі фахової підготовки в коледжі. Слід зауважити, що окремо взяті навчальні дисципліни не в змозі самостійно забезпечити формування в майбутніх фахівців економічної культури. Процес формування економічної культури майбутніх молодших спеціалістів електротехнічного профілю у процесі фахової підготовки більшою мірою змістовно прив’язаний до вивчення певних навчальних дисциплін. Відповідно до гуманістичної парадигми освіти професійна підготовка має бути орієнтованою не на об’єкт, а на створення умов для розвитку особистості як суб’єкта власної діяльності. Особистісно-орієнтований підхід передбачає цей процес як такий, що відбувається відповідно до потреб особистості студента з її орієнтацією на самоактуалізацію згідно із власними інтересами та здібностями. Особистість має бути соціально активною, творчою, гармонійною, відповідальною за свої рішення та відкритою до інновацій. Тому для вирішення завдань нашого дослідження була розроблена особистісно орієнтована модель організаційно-методичної системи формування у молодших
спеціалістів техніків-електриків економічної культури в процесі фахової підготовки, яка являє собою відкриту, складну
динамічну єдність взаємопов’язаних і взаємодіючих компонентів (мета, завдання, методологічна основа, педагогічні умови, зміст, технології, освітнє середовище, критерії та рівні сформованості, результат). Ми поставили своїм завданням створити педагогічну модель як динамічне комплексне утворення в контексті фахової підготовки в цілому. Проблема формування економічної культури молодших спеціалістів електротехнічного профілю у процесі фахової підготовки розглядається нами на методологічному, теоретичному та організаційно-методичному рівнях з позицій сучасної педагогічної науки з розкриттям її теоретичного та практичного значення. Дослідження є багатоаспектним, складним та міждисциплінарним. Маючи складну природу, цей процес поєднує в собі педагогічні, психологічні, соціальні, економічні та культурологічні складники і може бути представлений у вигляді комплексної педагогічної моделі.
The article is devoted to the topic of formation of economic culture of junior specialists of electrician technicians in the course
of professional preparation in college. It should be noted that some disciplines are not able to independently provide for the formation of future specialists in economic culture. The process of shaping the economic culture of future junior specialists in
the electrotechnical profile in the course of professional preparation is more substantially tied to the study of certain disciplines. According to the humanistic paradigm of education, vocational training should be focused not on the object, but on the creation of conditions for the development of the individual as the subject of his own activity. A person-centered approach envisages this process as occurring in accordance with the needs of the student's personality with his or her self-actualization orientation in accordance with one's own interests and abilities. The personality should be socially active, creative, harmonious, responsible for their decisions and open to innovation. Therefore, in order to solve the problems of our research, a personally oriented model of organizational and methodological system of formation of junior specialists of electrician technicians of economic culture was developed in the process of professional training, which is an open, complex dynamic unity of interrelated and interacting components (purpose, task, methodological basis , pedagogical conditions, content, technologies, educational environment, criteria and levels of formation, result). We set out to create a pedagogical model as a dynamic complex formation in the context of vocational training as a whole. The problem of the formation of economic culture of junior specialists in electrotechnical profile in the process of professional preparation is considered by us at the methodological, theoretical and organizational-methodical levels from the standpoint
of modern pedagogical science with the disclosure of its theoretical and practical significance. The research is multidimensional, complex and interdisciplinary. Having a complex nature, this process combines pedagogical, psychological, social, economic and cultural components and can be presented as a complex pedagogical model.