В статті освітлюються зарубіжні тенденції в дослідженні аутизму, його симптомів та основні напрями корекційної роботи, що спрямовані на налагодження повноцінного розвитку аутичних дітей в різних сферах її активності. Провівши експеримент для визначення основних перепон на шляху дитини до гармонійного розвитку та визначення причин особливостей мовлення, що властиві дітям з аутизом, було визначено основні етапи корекційного впливу для подолання цих труднощів. Американське об’єднання по аутизму визначає аутизм, як тяжке порушення розвитку, що проявляється в перші три роки життя дитини і залишається на все життя. Воно порушує нормальний розвиток мозку в областях, які контролюють вербальну і невербальну комунікацію, соціальний контакт, розвиток сенсорики. Раттер М. підтверджує, що аутизм проявляється в перші 30 місяців життя, проявляється в стереотипності поведінки та небажанні змінювати щось в щоденній рутині, а також наголошує на тому, що порушення мовленнєвого та соціального розвитку не співвідноситься з рівнем інтелекту. [2] Сучасні спостереження науковців розділяють дітей з аутизмом відповідно до їх інтелектальних можливостей та закономірності прояву порушень в комунікативному розвитку, стереотипності в поведінці.
На основі результатів проведеного констатувального експерименту ми виділили основні та спільні для більшості дітей з аутизмом показники, які впливають на розвиток мовлення,яке є специфічним саме цій нозології порушень. Виділені показники свідчать про те, що для успішного подолання мовленнєвих порушень у дітей з аутизмом, роботу потрібно проводити за трьома напрямками: накопичення сенсорного досвіду, розвиток емоційно-вольової сфери та формування комунікативної діяльності, що в своєму комплексі допоможе подолати чи навіть уникнути недоліків когнітивних процесів, соціальної інтеграції, мовлення.
В статье освещаются зарубежные тенденции в исследовании аутизма, его симптомов и основные направления коррекционной работы, направленные на налаживание полноценного развития аутичных детей в различных сферах ее активности. Проведя эксперимент для определения основных препятствий на пути ребенка к гармоничному развитию и определения причин особенностей речи, присущие детям с аутизма, были определены основные этапы коррекционного воздействия для преодоления этих трудностей. Американское объединение по аутизму определяет аутизм, как тяжелое нарушение развития, которое проявляется в первые три года жизни ребенка и остается на всю жизнь. Оно нарушает нормальное развитие мозга в областях, которые контролируют вербальную и невербальную коммуникацию, социальный контакт, развитие сенсорики. Раттер М. подтверждает, что аутизм проявляется в первые 30 месяцев жизни, проявляется в стереотипности поведения и нежелании менять что-то в ежедневной рутине, а также отмечает, что нарушения речевого и социального развития не соотносится с уровнем интеллекта. Современные наблюдения ученых разделяют детей с аутизмом в соответствии с их интелектальних возможностей и закономерности проявления нарушений в коммуникативном развитии, стереотипности в поведении. На основе результатов проведенного констатирующего эксперимента мы выделили основные и общие для большинства детей с аутизмом показатели, которые влияют на развитие речи, которое является специфическим именно этой нозологии нарушений. Выделенные показатели свидетельствуют о том, что для успешного преодоления речевых нарушений у детей с аутизмом, работу нужно проводить по трем направлениям: накопление сенсорного опыта, развитие эмоционально-волевой сферы и формирования коммуникативной деятельности, в своем комплексе поможет преодолеть или даже избежать недостатков когнитивных процессов , социальной интеграции, речи.
The article highlights the foreign trends in the study of autism, its symptoms and the main directions of corrective work aimed at establishing the full development of autistic children in various spheres of its activity. Having conducted an experiment to determine the main obstacles to the child's development of a harmonious development and determine the causes of speech peculiar to children with autism, the main stages of corrective action were identified to overcome these difficulties.
The American association for autism defines autism as a severe developmental disorder that manifests itself in the first three years of a child's life and remains for life. It disrupts the normal development of the brain in areas that control verbal and nonverbal communication, social contact, development of sensorics. Ratter M. confirms that autism manifests itself in the first 30 months of life, manifests itself in the stereotyped behavior and reluctance to change something in the daily routine, and also notes that violations of verbal and social development do not correlate with the level of intelligence. Modern observations of scientists share children with autism in accordance with their intellectual abilities and the patterns of manifestation of disturbances in communicative development, stereotyped behavior. Based on the results of the observed experiment, we identified the main and common indicators for most children with autism, which affect the development of speech, which is specific to this nosology of violations. Dedicated indicators suggest that in order to successfully overcome speech disorders in children with autism, work should be carried out in three directions: the accumulation of sensory experience, the development of emotional-volitional sphere and the formation of communicative activity, in its complex will help overcome or even avoid the shortcomings of cognitive processes, social integration, speech.