В статті розкрито механізми клініко-психологічних розладів аутистичного спектру у дітей. Зроблено теоретичний аналіз декількох теорій розумової діяльності аутичних людей. Доведено, що особливості аутистичного сприймання, уявлення, уваги, мовлення, емоційно-вольових порушень значно впливають на процеси мислення, а останні в свою чергу, на вербальну комунікацію та поведінку аутичної дитини. Представлено психологічні особливості аутичних дітей. Запропоновано діагностичну технологію виявлення порушень мислення у дошкільному віці. Проаналізовано результати якісного аналізу дослідження особливостей мислення дошкільників спектру аутистичних порушень. Встановлено, що основніми клінічними та психологічними механізмами виникнення проблемного мислення аутичних дошкільників є соматичні та психологічні порушення в ранньому віці. Визначено напрями психолого-педагогічної корекції порушень мислення в дошкільному віці.
В статье раскрыты механизмы клинико-психологических расстройств аутистического спектра у детей. Сделано теоретический анализ нескольких теорий умственной деятельности аутичных людей. Доказано, что особенности аутистического восприятия, представления, внимания, речи, эмоционально-волевых нарушений значительно влияют на процессы мышления, а последние в свою очередь, на вербальную коммуникацию и поведение аутичного ребенка. Представлены психологические особенности аутичных детей. Предложено диагностическую технологию обнаружения нарушений мышления в дошкольном возрасте. Проанализированы результаты анализа исследования особенностей мышления дошкольников спектра аутистических нарушений. Установлено, что основными клиническими и психологическими механизмами возникновения проблемного мышления аутичных дошкольников является соматические и психологические нарушения в раннем возрасте. Определены направления психолого-педагогической коррекции нарушений мышления в дошкольном возрасте.
The article reveals the mechanisms of clinical and psychological disorders of the autistic spectrum in children. A theoretical analysis of several theories of mental activity of autistic people is made. It is proved that the peculiarities of autistic perception, presentation, attention, speech, emotional and volitional disturbances greatly influence the processes of thinking, and the latter in turn, on verbal communication and behavior of the autistic child. Presented psychological peculiarities of autistic children. The diagnostic technology of detection of mental disorders in preschool age is offered. The results of qualitative analysis of the study of the features of thinking of pre-school children in the spectrum of autistic disorders are analyzed. It is established that the main clinical and psychological mechanisms of problem thinking of autistic preschoolers are somatic and psychological disorders at an early age. The directions of psychological and pedagogical correction of disorders of thinking in preschool age are determined.