У статті розглянуто особливості терапії сенсорних розладів дітей з аутизмом в умовах дошкільної установи. Обґрунтовано основне значення такої терапії в допомозі аутичній дитині. Описано два шляхи подолання сенсорної надвразливості з використанням програм сенсорної стимуляції:
1) програму сенсорної стимуляціївиконують вдома батьки за чіткими вказівками і рекомендаціями психолога; 2) програму виконує психолог в умовах дошкільної установи. У статті проаналізовано, зокрема, основні положення та принципи здійснення такої програми. Виокремлено групи вправ, які використовують для сенсорної інтеграції, а саме: вправи, спрямовані на візуальну і зорово-рухову стимуляцію; вправи, спрямовані на слухову, нюхову, тактильну стимуляцію; вправи, що стимулюють реакції дитини на різні смаки; вправи, що стимулюють пропріоцептивну систему відчуттів. Наведено приклади базових вправ для терапії згаданих вище сфер.
В статье рассмотрены особенности терапии сенсорных расстройств детей с аутизмом в условиях дошкольного учреждения. Обоснованно основное значение такой терапии в помощи аутичному ребенку. Рассмотрены два пути преодоления сенсорной уязвимости с помощью программ сенсорной стимуляции: программа сенсорной стимуляции выполняется родителями дома по четким указаниям и рекомендациям психолога; программа сенсорной стимуляции выполняется психологом в условиях дошкольного учреждения. В частности, проанализированы основные положения и принципы при ее осуществлении. Выделены группы упражнений, используемых для сенсорной интеграции, а именно: упражнения, направленные на визуальную и зрительно-двигательную стимуляцию; упражнения, направлены на слуховую, обонятельную, тактильную стимуляцию; упражнения, стимулирующие реакции ребенка на разные вкусы; упражнения, стимулирующие проприоцептивную систему ощущений. Приведены примеры базовых упражнений для терапии вышеупомянутых сфер.
The article treatments the features of sensory integration of children with autism in the conditions of a preschool institution are considered. The therapy of sensory disorders is grounded as the main aid to the autistic child. Two ways to overcome the sensory over vulnerability treatment that happens with the help of programs of sensory stimulation: the program of sensory stimulation is performed by parents at home, with clear instructions and recommendations of the psychologist; the program of sensory stimulation is performed by a psychologist in preschool institutions. In particular, the basic terms and principles in these programs are given. There are individual exercises, which are used for sensory integration, namely: exercises aimed at visual and visual-motor stimulation; exercises aimed at auditory, olfactory, tactile stimulation; exercises that stimulate the child's reactions to different tastes; exercises that stimulate the proprioceptive system of sensation. There are examples of basic exercises for the therapy in the mentioned above spheres.