Дана стаття присвячена проблемі впливу досвіду роботи з дітьми з розладами аутистичного спектру на формування професійної свідомості корекційного педагога. Автор визначає актуальність даної проблеми, обґрунтовує необхідність формування професійної свідомості корекційного педагога, визначає її компоненти та шляхи становлення.
Визначені такі напрямки формування професійної свідомості, як розвиток психологічних якостей особистості, формування системи знань з галузі спеціальної педагогіки і психології, формування системи професійних цінностей і професійної моралі, формування уявлень про професійний обов’язок і почуття відповідальності за власну професійну діяльність.
Матеріали, представлені у статті, є науковим підґрунтям для дослідження проблеми формування професійної свідомості корекційного педагога на етапі допрофесійної підготовки та безпосередньо у професійній діяльності, зокрема, у процесі роботи з дітьми з розладами аутистичного спектру.
Данная статья посвящена проблеме влияния опыта работы с детьми с расстройствами аутистического спектра на формирование профессионального сознания коррекционного педагога. Автор определяет актуальность данной проблемы, обосновывает необходимость формирования профессионального сознания коррекционного педагога, выделяет его компоненты и пути становления.
Определены такие направления формирования профессионального сознания, как развитие психологических качеств личности, формирование системы знаний из области специальной педагогики и психологии, формирование системы профессиональных ценностей и профессиональной морали, формирование представлений про профессиональный долг и чувства ответственности за собственную профессиональную деятельность. Материалы, представленные в статье, являются научной основой для исследования проблемы формирования профессионального сознания коррекционного педагога на этапе допрофессиональной подготовки и непосредственно в профессиональной деятельности, в частности, в процессе работы с детьми с расстройствами аутистического спектра.
This article is devoted to the problem of the influence of working experience with children with autism spectrum disorders on the formation of a professional consciousness of a correctional teacher. The author determines the urgency of this problem, justifies the necessity of forming a professional consciousness of the correctional teacher, distinguishes its components from the way of becoming. Identified such areas of the formation of professional consciousness as the development of the psychological qualities of the individual, the formation of a system of knowledge from the field of special pedagogy and psychology, the formation of a system of professional values and professional morals, the formation of ideas about professional duty and a sense of responsibility for one's own professional activity. The materials presented in the article are the scientific basis for studying the problem of forming a professional consciousness of a correctional teacher at the stage of pre-professional training and directly in professional activity, in particular, in the process of working with children with autism spectrum disorders.