У статті проаналізовано переваги застосування арт-терапії у роботі з дітьми дошкільного віку з розладами аутистичного спектру. Висвітлено основні функції арт-терапії в роботі з ними, а саме: катарсичну, регулятивну, комунікативно-рефлексивну. Проаналізовані основні механізми впливу арт-терапії як засобу психологічної корекції дітей з розладами аутистичного спектру. Визначено мультимодальність арт-терапевтичних технологій, як сукупності підходів, форм та методів цілісного розвиваючого, освітнього, виховного та психокорекційного впливу на особистість дитини засобами різних видів мистецтва. Запропоновано власну схему основних видів арт-терапії та розглянуто специфіку застосування різних методів арт-терапії у роботі з дітьми зазначеної категорії. Проаналізовано особливості застосування музикотерапіїї, танцювальної терапії, казкотерапії, ізотерапії, імаготерапії у роботі з ними. Визначено коло задач, які вирішує арт-терапія у психокорекції дітей з розладами аутистичного спектру.
В статье дано определение аутизма и описаны его основные характеристики у детей. Проанализированы преимущества применения арт-терапии в работе с детьми дошкольного возраста с расстройствами аутистического спектра. Освещены основные функции арт-терапии в работе с детьми, с аутизмом, а именно: катарсическая, регулятивная, коммуникативно-рефлексивная. Проанализированы основные механизмы влияния арт-терапии, как средства психологической коррекции детей с аутизмом. Определены мультимодальнисть арт-терапевтических технологий, как совокупности подходов, форм и методов целостного развивающего, образовательного, воспитательного и психокоррекционного влияния на личность ребенка средствами различных видов искусства. Предложено собственную схему основных видов арт-терапии. Рассмотрена специфика применения различных методов арт-терапии в работе с детьми с аутизмом. Проанализированы особенности применения музикотерапиии, танцевальной терапии, сказкотерапии, изотерапии, имаготерапия в работе с детьми с аутизмом. Определен круг задач, которые решает арт-терапия в психокоррекции детей с расстройствами аутистического спектра.
The article defines autism and describes its main characteristics in children. The advantages of using art therapy in working with children of preschool age with autism are analyzed. The main functions of art therapy in working with children, with autism, namely: cathartic, regulative, communicative-reflexive, are covered. The main mechanisms of the influence of art therapy as a means of psychological correction, children with autism are analyzed. The multimodality of art-therapeutic technologies as a set of approaches, forms and methods of integral developing, educational, educational and psychocorrectional influence on the personality of the child by means of various kinds of art are defined. Proposed own scheme of the main types of art therapy. The specifics of the application of various methods of art therapy in working with children with autism are considered. The peculiarities of the use of musical therapy, dance therapy, fairytale therapy, isothermia, and imago therapy in work with children with autism are analyzed. The range of tasks that art therapy solves in psycho-correction of children with autism is determined.