У статті розглядається комплекс корекційних заходів, що направлений на соціальну адаптацію осіб з розладами аутистичного спектра у пубертальному періоді, а також розробка і, найважливіше, подальша реалізація успішної особистої навчальної програми, що направлена на особливості даної конкретної особи. Наведено розроблені рекомендації для підлітків з аутичними розладами на основі узагальнення власних спостережень що до мотивації, яка містить в собі сукупність спонукальних чинників і визначає активність особистості, власне її талантів, корекцію притаманних саме їй відхилень. Стаття присвячена теоретичним та практичним дослідженням змін, які відбуваються у родинних взаємовідносинах у процесі дозрівання дитини з особливими потребами. Мета досліджень – створення середовища, в якому ці родини можуть зрозуміти себе та знайти власну життєву течію. Визначено напрямки, що допоможуть корегувати аутистичні порушення на основі формування навичок. Наведено висновки щодо двох видів власних спостережень: 1- окремо за підлітками, 2 – за родинами, у яких є особа з РСА у пубертатному періоді. Сформульовано критерії оцінки формування позитивних навичок.
В статье рассматривается комплекс коррекционных мероприятий, направленный на социальную адаптацию лиц с РСА в пубертальном периоде, а также разработка и, главное, дальнейшая реализация успешной личной учебной программы, направленной на особенности данной конкретной личности. Приведены разработанные рекомендации для подростков с аутичными расстройствами на основе обобщения собственных наблюдений. Рекомендации основываются на мотивации, которая включает в себя совокупность побудительных факторов и определяет активность личности, собственно ее талантов, коррекцию присущих именно ей отклонений. Статья посвящена теоретическим и практическим исследованием изменений, которые происходят в родственных взаимоотношениях в процессе созревания ребенка с особыми потребностями. Цель исследований - создание среды, в которой эти семьи могут понять себя и найти свою жизненную дорогу. Определены направления, которые помогут корректировать аутистические нарушения. Приведены выводы относительно двух видов собственных наблюдений: 1- отдельно подростков, 2 - по семьям, в которых есть лицо с РСА в пубертатном периоде. Сформулированы критерии оценки формирования позитивных навыков.
The article examines the complex corrective measures aimed at social adaptation of adolescentswith PCA, as well as development and the further implementation of a successful personal training program, aimed at the features of this particular individual. The article presents recommendations developed for adolescents with autistic disorders on the basis of generalization of its own observations. Recommendations are based on motivation, which includes a set of motivating factors and determines the activity of the individual, in fact its talents, it is inherent in the correction of deviations. The article is devoted to theoretical and practical study of the changes that occur in the related relationships in the process of maturation of a child with special needs. The purpose of research is to create an environment in which these families can understand themselves and find their way in life. The directions, which will help to correct the autism spectrum disorder, were presented. The article also describes findings on the two types of their own observations: 1- separately teens, 2 - families in which there are teenagers with PCA. The positive impact of the complex correction of these families for a full family life was analyzed.