У статті розглядаються особливості емоційних та поведінкових порушень у підлітків. З позицій основних напрямків психотерапії аналізуються психологічні механізми формування таких порушень. Акцентується увага на зростанні тяжкості емоційних порушень, які можуть досягати ступеня невротичних станів. Звертається увага на особливості пубертатної кризи у підлітків та труднощі диференційної діагностики «нормальних» та патологічних станів. Підкреслюється роль функціональної діагностики та інтегральної психотерапії емоційних та поведінкових порушень у підлітків. Результати досліджень показали, що близько 18% підлітків мають емоційні та поведінкові проблеми, які можна віднести до групи ризику. Стан 11% від загальної кількості підлітків можна було кваліфікувати як невротичні стани. Були виділені три варіанти груп ризику відповідно до особливостей емоційних порушень та механізмів їх формування. Виділені основні етапи психотерапевтичного процесу: психодинамічний, соціодинамічний та екзистенційно-динамічний.
В статье рассматриваются особенности формирован6ия эмоциональных и поведеческих нарушений у подростков. С позиций основных направлений психотерапии анализируются основные психологические механизмы формирования таких нарушений. Акцентируется внимание на нарастании выраженности эмоциональных нарушений, которые могут достигать степени невротических состояний. Обращается внимание на особенности пубертатного кризиса у подростков и трудности дифференциальной диагностики «нормальных» и патологических состояний. Подчеркивается роль функциональной диагностики и интегральной психотерапии эмоциональных и поведенческих нарушений у подростков. Результаты исследований показали, что около 18% подростков имеют эмоциональные и поведенческие проблемы, которые можно отнести к группе риска. Состояние 11% из общего количества подростков можно было квалифицировать как невротические состояния. Были выделены три варианта групп риска в соответствии с особенностями эмоциональных нарушений и механизмами их формирования. Выделены основные этапы психотерапевтического процесса: психодинамический, социодинамический и экзистенциально-динамический.
The article deals with the features of emotional and behavioral disorders in adolescents. From the standpoint of the main directions of psychotherapy, the psychological mechanisms of the formation of such violations are analyzed. The emphasis is on increasing the severity of emotional disorders that can reach the degree of neurotic states. Attention is drawn to the peculiarities of puberty crisis in adolescents and the difficulties of differential diagnosis of "normal" and pathological conditions. The role of functional diagnostics and integrated psychotherapy of emotional and behavioral disorders in adolescents is emphasized. The results of the research showed that about 18% of adolescents have emotional and behavioral problems that can be classified as at risk. The state of 11% of the total number of adolescents could be classified as neurotic conditions. There were three variants of risk groups according to the features of emotional disorders and mechanisms of their formation. The main stages of the psychotherapeutic process are distinguished: psychodynamic, sociodynamic and existential-dynamic.