У статті висвітлено зміст та методика формування передумов до засвоєння фонетико-графічних умінь та навичок у молодшими школярами з порушеннями мовленнєвого розвитку. На підставі аналізу основних причин та механізмів фонемо-графічних помилок, яких припускаються учні під час різних видів письма, визначено завдання, напрямки та зміст корекційної-розвивальної логопедичної роботи.
Наголошується на важливості корекції та розвитку вимовних навичок, фонематичних функцій та операцій, а також удосконаленні в учнів лінгвістичних здібностей, що є основою засвоєння фонетико-графічної та орфографічної грамотності у молодших школярів. Підкреслено важливість правильної організації та методики здійснення корекційно-розвивального навчання, спрямованого на опанування учнями початкових знань, умінь та навичок з фонетики та графіки.
В статье освещены содержание и методика формирования предпосылок к усвоению фонетико-графических умений и навыков у младших школьников с нарушениями речевого развития. На основе анализа основных причин и механизмов фонетико-графических ошибок, допускаемых учениками во время различных видов письма, определены задачи, направления и содержание коррекционно-развивающей логопедической работы. Отмечается важность преодоления нарушений произношения, формирования фонематических функций и операций, а также совершенствования у учащихся лингвистических способностей, что является основой усвоения фонетико-графической и орфографической грамотности младших школьников. Подчеркнута важность правильной организации и методики осуществления коррекционно-развивающего обучения, направленного на овладение учащимися учебных знаний, умений и навыков по фонетике и графики.
The article describes the content and methodology of the formation of preconditions for the acquisition of phonographic skills by primary schoolchildren with speech development disorders. Based on the analysis of the main causes and mechanisms of phoneme and graphic mistakes that students make during different types of writing, the tasks, directions and content of corrective-developmental speech therapist work are determined. It emphasizes the importance of correcting and developing speaking skills, phonemic functions and operations, as well as improving students' linguistic abilities, which is the basis for assimilation of phonographic and spelling literacy among primary pupils. The importance of proper organization and methodology of correctional and developmental training aimed at mastering initial knowledge, abilities and skills in phonetics and graphics, was emphasized.