У статті проаналізовано дослідження варіативності специфічних інтересів дитини з розладом аутисчного спектру РАС) та розробка стратегій використання цих специфічних інтересів дитини з РАС у навчальному та виховному процесі. Спеціальні інтереси дитини з РАС автор виділяє як специфічний допоміжний інструмент адаптації дитини в освітньому середовищі, її соціалізації та інтеграції в суспільне життя соціуму. Особлива роль у включенні дитини з аутизмом в інклюзивне середовище закладу освіти відводиться спеціальним інтересам, що задовольняють сенсорні потреби, адже розуміння дій та специфічних інтересів, пов’язаних із задоволенням сенсорних потреб дитини дозволить вчителю і дітям краще взаємодіяти з дитиною з аутизмом в рамках Нової української школи.
В статье рассматривается вариативность специальных интересов ребенка с расстройством аутистического спектра и стратегии использования этих интересов в учебном и воспитательном процессах. Специальные интересы выступают специфическим вспомогательным инструментом адаптации ребенка в образовательной и социальной среде. Особенная роль отводится специальным интересам, которые удовлетворяют сенсорные потребности ребенка с РАС. Понимание действий связанных с удовлетворением сенсорных потребностей ребенка с РАС поможет учителю и детям организовать учебный процесс с максимальным использованием потенциала каждого ребенка в рамках Новой украинской школы.
The article explores the scope of special interests of autistic children and strategies for engaging the child through their special interest for education. Special interests are used as an auxiliary tool for adapting the child to educational and social environment. Special interests hold an important role – they satisfy sensory needs of an autistic child. Understanding of actions connected to satisfaction of sensory needs of a child on autistic spectrum will help the teacher to make the education as efficient as possible, boosting potential of every child within the New Ukrainian School.