У статті розкриваються завдання для дослідження стану розуміння усного мовлення учнями перших – других класів, відповідно до навчальної програми. Розроблена методика спрямована на вивчення розуміння мовлення в цілому, розуміння прихованого змісту та невербальних засобів комунікації. Умовами засвоєння знань, вмінь та навичок є: правильне сприймання інформації, осмислення, співставлення з вже отриманими знаннями. Виникнення труднощів у процесі сприймання понять є основною ознакою того, що воно не було засвоєне дитиною. Правильне використання засвоєного терміну або дії в новій ситуації, вміння доречно використати його, свідчить про повне розуміння та засвоєння нових понять. Щоб повноцінно розуміти мовлення потрібно правильно сприймати та розрізняти невербальні засоби комунікації, емоцій та прихований зміст. Враховуючи це, у процесі підготовки завдань, поділили їх на такі складові: обстеження пасивного словника; розуміння словосполучень, речень і невеликих текстів; сприймання немовленнєвих засобів комунікації; розуміння прихованого змісту. Особливостями методики дослідження дітей з аутизмом є використання навідних запитань, прикладів, підкріплення наочностями, дидактичним матеріалом.
В статье раскрываются задачи для исследования состояния понимания устной речи учащимися первых - вторых классов, в соответствии с учебной програмой. Разработанная методика направлена на изучение понимания речи в целом, понимания скрытого смысла и невербальных средств коммуникации. Для усвоения знаний, умений и навыков, детям нужно: правильно воспринимать информацию, осмысливать, сопоставить с уже полученными знаниями. Возникновения трудностей в процессе восприятия понятий является основным признаком того, что оно не было усвоено ребенком. При правильном использовании усвоенного понятия или действия в новой ситуации, умение уместно использовать его, можем говорить о полном понимании и усвоение новых понятий. Чтобы полноценно понимать речь нужно правильно воспринимать и различать невербальные средства коммуникации, эмоций и скрытый смысл. Учитывая это, в процессе подготовки заданий, поделили их на такие составляющие: обследование пассивного словаря; понимание словосочетаний, предложений и небольших текстов; восприятия неречевых средств коммуникации; понимание скрытого смысла. Для улучшения восприятия и понимания, дети нуждаются в различных примерах, подкрепление наглядностями, дидактическим материалом.
The article describes the tasks aimed at studying the understanding of spoken language by junior pupils, taking into account the curriculum. The methodology for verifying the understanding of spoken language by younger students with autism should be based on a curriculum based on the age and the capabilities of the children. It should include the task of studying the perception of oral speech autistic in general (parts of the language, simple and complex instructions); Understanding the subtext of the heard (hidden content of the text, humor) and non-verbal means of communication (emotions, gestures, facial expressions). The conditions for the acquisition of knowledge, skills and abilities are: correct perception of information, comprehension, comparison with already acquired knowledge. The emergence of difficulties in the perception of concepts is the main sign that it was not assimilated by the child. In order to fully understand speech, it is necessary to correctly perceive and distinguish between non-verbal means of communication, emotions and hidden content. In autism, due to the difficulty of understanding non-verbal means of communication, there are problems understanding the hidden content, humor. The peculiarities of the method of studying children with autism are the use of inquiring questions, examples, visualization, didactic material.