Здійснено аналіз законодавчого забезпечення у сфері вищої освіти США. Встановлено, що політика у сфері вищої освіти є децентралізованою. Вища освіта ґрунтується на фундаментальній цінності академічної свободи, що є ключовим компонентом якості освіти. Виявлено відмінності між штатами щодо загальної структури управління в частині розподілу обов'язків і повноважень між виконавчими та законодавчими органами влади. Виявлено, що відповідальність за загальну політику штату у сфері вищої освіти покладено на спеціалізовані органи (наприклад, Рада штату з питань вищої освіти або Комісія з вищої освіти). Існують органи для управління закладами вищої освіти та координації системи вищої освіти. У кожному штаті діє своя Конституція і законодавство у сфері вищої освіти. Влада штатів переважно фінансує вищу освіту шляхом прямих субсидій і відіграє подвійну роль «наглядача» за «громадськими інтересами» і «провайдера послуг у сфері вищої освіти», а також надає цільову фінансову підтримку студентам. Фінансування вищої освіти в США характеризується варіативністю та містить урядове фінансування (на федеральному рівні, штатів і місцевого самоврядування), приватне фінансування (корпорацій, благодійних організацій), власні фінансові ресурси закладів вищої освіти (доходи від надання послуг у сфері вищої освіти, використання власності, медичної діяльності, допоміжних послуг). Проаналізовано структуру надходжень закладів вищої освіти за джерелами та типами закладів (публічних та приватних (комерційних й некомерційних). З’ясовано, що у структурі фінансування публічних закладів вищої освіти найбільшою була частка урядових грантів, контрактів та асигнувань.
The analysis of legislative support of higher education of the USA is carried out. It is defined, that higher education policy is decentralized. Higher education is based on the fundamental value of academic freedom, which is a key component
of the quality of education. Differences between the states regarding the general management structure in terms of the distribution of responsibilities and powers between the executive and legislative bodies are identified. Specialized bodies are responsible for the overall state policy of higher education (for example, the State Council for Higher Education or the Commission on Higher Education). There are bodies in charge of managing higher education institutions and coordination of higher education systems. Each state has its own Constitution and legislation on higher education. The state government mainly funds higher education through direct subsidies and plays the dual role of «supervisor of public interests» and «provider of higher education services» and provides targeted financial support for students. Higher education funding in the United States is characterized by variability and contains government funding (at the federal, state and local governments’ levels), private funding (corporations, charities), higher education institutions’ own financial resources (revenues from higher education services, property, medical activity, auxiliary services). The structure of revenues of higher education institutions by sources and types of institutions (public and private (nonprofit and for-profit)) is analyzed. It is found that the largest share of government grants, contracts and allocations in the structure of public higher education funding.