У науковій статті здійснюється аналіз становлення й розвитку вітчизняної логопедії через постаті, які творили українську науку. Зокрема, йде мова про життєвий шлях та науково-педагогічну діяльність представника плеяди українських вчених доктора педагогічних наук, професора, члена-кореспондента АПН України Євгенії Соботович. Вказані основні події наукової діяльності, які вплинули на становлення її як видатного вченого та стали помітним внеском в розвиток логопедичної науки й практики в Україні. У статті в хронологічному порядку йдеться про місця роботи й посади, які обіймала Євгенія Федорівна, що дає можливість простежити весь її трудовий стаж. Говориться про навчання Євгенії Федорівни в Ленінградському державному педагогічному інституті імені О. І. Герцена й важливі події, які підштовхнули її до обрання наукових пошуків у сфері логопедії. У публікації йдеться про основні наукові проблеми, які професор Є. Соботович вивчала упродовж життя: питання відновлення голосу, прояв і усунення недорікуватості у дітей дошкільного віку, удосконалення шляхів подолання первинного недорозвитку мовлення, про психолінгвістичний підхід до аналізу, корекції і попередження мовленнєвих порушень. Перераховано найбільш вагомі роботи науковця для розвитку корекційної педагогіки.
В статье высветлены аспекты научного и жизненного путей доктора педагогических наук, профессора, члена-корреспондента АПН Украины Евгении Соботович. Указанны события научной деятельности, которые повлияли на становление ее как выдающегося ученого, ставшие заметным вкладом в развитие логопедической науки и практики в Украине. В статье в хронологическом порядке идет речь о местах работы и должностях, которые занимала Е. Соботович, что дает возможность проследить весь ее трудовой стаж. Говорится об обучении Евгении Федоровны в Ленинградском государственном педагогическом институте имени А. И. Герцена и важных событиях, которые подтолкнули ее к избранию научных интересов в сфере логопедии. В публикации идет речь об основных научных проблемах, которые профессор Е. Соботович изучала на протяжении своего научно-педагогического пути: вопрос восстановления голоса, проявление и устранение косноязычия у детей дошкольного возраста, усовершенствование путей преодоления первичного недоразвития речи, о психолингвистическом подходе к анализу, коррекции и предупреждения речевых нарушений. Перечислены наиболее значимые работы ученой для развития коррекционной педагогики.
Article deals with the analysis of the foundation and development of the national speech therapy through the personalities which created the Ukrainian science. Particularly, about the life and about the scientific-pedagogical activity of the presenter of the Pleiade of the Ukrainian scientist – doctor of pedagogical sciences, professor, member-correspondent of the Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine – Evgeniya Sobotovitch. There are mentioned the main events of the scientific activity which influenced on her development as the prominent scientist and which became the significant contribution into the development of the Speech Therapy science in Ukraine. Within the article it is given the information (in the chronological order) about the positions and places of Sobotovitch’s works. This gives the opportunity to analyse the whole labor experience of Evgeniya Phedirivna. It is said about the Evgeniya Phedirivna’s education ot the Leningrad State pedagogical Institute named after O.I.Gertcen. there are mentioned important events which made her to choose the scientific rrsearc within the Speech Therapy’s field. Article also deals with the main scientific problems which E.Sobotovitch had been studying during all her life: issues of the voice’s recovery, symptoms and elimination of the ―tongue-tie‖ of the preschool children, improvement of the ways of overcoming of the primary mal-development of the speech, psychological-linguistic approach to the analysis, correction and warning of the speech mal-development. There are mentioned the most significant works of the scientist for the development of the correctional pedagogics.