Стаття присвячена проблемі професійної підготовки майбутніх учителів образотворчого мистецтва – формуванню
візуальної культури. Визначено, що візуальна культура є важливішим складником загальної та професійної культури майбутнього вчителя образотворчого мистецтва. Розглянуто компоненти сформованості візуальної культури майбутніх
учителів образотворчого мистецтва (мотиваційний, когнітивний, естетичний, оцінний), критерії та їх показники, дібрано відповідні методики, що використовувалися в ході експериментальної роботи. Для оцінювання сформованості
візуальної культури майбутніх учителів образотворчого мистецтва використовувалася діагностувальна процедура вивчення ступеня прояву показників визначених критеріїв, що дало змогу зарахувати їх до того чи іншого рівня (творчий, продуктивний, репродуктивний). Дослідження проблеми розвитку візуальної культури майбутніх учителів образотворчого
мистецтва дало змогу побудувати експериментальну модель зазначеного феномена, яка передбачала проведення поетапної цілеспрямованої роботи. Зазначається також, що етапами були теоретичний, практичний, професійно-зорієнтований,
на кожному з яких реалізовано такі педагогічні умови: забезпечення інтеграції фахових і психолого-педагогічних
дисциплін; сприяння розвитку емоційно-почуттєвої сфери студентів засобами візуального мистецтва; залучення майбутніх учителів образотворчого мистецтва до розв’язання професійно-зорієнтованих завдань у позааудиторний час. Наведено порівняльні дані рівнів сформованості візуальної культури майбутніх учителів образотворчого мистецтва на констатувальному та прикінцевому етапах експерименту. Відзначено позитивні зміни зазначеного феномена в експериментальній
групі в значному результаті й менш вираженому в контрольній групі, так доведено її результативність.
The article is devoted to the problem of the professional training of future fine arts teachers notably the formation of visual culture. It is determined that a visual culture is an important component of the general and professional culture of a future fine arts teacher. The components of the formation of the visual culture of future fine arts teachers (motivational, cognitive, aesthetic evaluative) are reviewed as well as criteria and their indicators; there have been identified the corresponding methods used during the experimental work. In order to estimate the formation of the visual culture of future teachers of fine arts, it was used a diagnostic procedure for studying the degree of manifestation of certain criteria indicators, which allowed them to be attributed to one of the following levels (creative, productive, reproductive). The study of the visual culture development problem of future fine arts teachers provided an opportunity to construct an experimental model of this phenomenon that involved the implementation
of staged and targeted work. It is also noted that the stages were theoretical, practical and professionally-oriented; the following pedagogical conditions were realized on each stage: providing of integration of professional as well as psychological and pedagogical disciplines; an assistance in development of students' emotional and sensory sphere by means of visual art; an attraction of future teachers of fine arts to the solution of professionally-oriented tasks in extra-curricular time. There have been given the comparative data on the levels of formation of the visual culture of future fine arts teachers based on ascertaining and final stages of the experiment. There have been defined positive changes of this phenomenon expressed in a significant result in the experimental group and less manifested in the focus group, thus its effectiveness was proved.