Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Козинець, О. В.
dc.contributor.author Дець, Н. А.
dc.date.accessioned 2020-04-15T08:03:09Z
dc.date.available 2020-04-15T08:03:09Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Козинець, О. В. Інклюзивне навчання: розвиток, удосконалення, основні поняття / О. В. Козинець, Н. А. Дець // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. – Вип. 35. – С. 36-42. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/28127
dc.description.abstract У статті йде мова про розвиток та вдосконалення інклюзивної форми навчання як освітньої концепції, що активно впроваджується в Україні. Окреслено досвід європейських країн з реалізації інклюзивного навчання та здобутки вітчизняної спеціальної освіти в цьому напрямку. Висвітлено основні принципи та термінологію, які відображають зміст інклюзивної форми навчання; говориться про нові законодавчі акти, покликані забезпечити толерантне ставлення до осіб з інвалідністю. Крім того в хронології здійснюється огляд підходів та моделей взаємодії суспільства з особами з порушенням психофізичного розвитку з часів, коли були здійснені перші спроби задовольнити особливі освітні потреби таких дітей до сьогодні. Відповідно до цього відбувається історичний огляд моделей інвалідності, які домінували в суспільстві упродовж різного часу: медична, реабілітаційна, благодійна, політична й суспільно-соціальна моделі. В статті говориться також про рівність прав і можливостей у сфері освіти для всіх категорій дітей, звертається увагу на багатоаспектність інклюзивного навчання. На основі аналізу основних термінів, якими оперує інклюзивне навчання, встановлено різницю між ними. Додатковий акцент зроблено на вихованні толерантності у підростаючого покоління до осіб з порушеннями. ua
dc.description.abstract В статье идет речь о развитии и совершенствовании инклюзивной формы обучения как образовательной концепции, которая активно внедряется в Украине. Определены опыт европейских стран по реализации инклюзивного обучения и достижения отечественного специального образования в этом направлении. Освещены основные принципы и терминология, которая отражает содержание инклюзивной формы обучения, говорится о новых законодательных актах, призваных обеспечить толерантное отношение к лицам с инвалидностью. Кроме того, в хронологии осуществляется обзор подходов и моделей взаимодействия общества с лицами с нарушениями психофизического развития со времен, когда были осуществлены первые попытки удовлетворить особые образовательные потребности таких детей до сегодня. В соответствии с этим представлен обзор таких моделей инвалидности, которые доминировали в обществе на протяжении разного времени: медицинская модель, реабилитационная, благотворительная, политическая и общественно-социальная. В статье говорится также о современных принципах инклюзивного обучения — равенство прав и возможностей в сфере образования всех категорий детей, обращается внимание на многоаспектность инклюзивного обучения; на основе анализа основных терминов установлено разницу между ними. Дополнительный акцент сделан на воспитании толерантности у подрастающего поколения к лицам с инвалидностью. ua
dc.description.abstract The article deals with the development and improvement of the inclusive form of education as an educational concept that is actively being implemented in Ukraine. The experience of European countries in the implementation of inclusive education and the achievement of domestic special education in this direction is outlined. The main principles and terminology, that reflects the contents of the inclusive form of education are highlighted, new legislation is being drafted to ensure a tolerant attitude towards persons with disabilities. In addition, in chronology, an overview of approaches and models of interaction between the community and persons with mental-disordered disorders is conducted from the time when the first attempts to meet the special educational needs of such children to date have been made. Accordingly, there is an overview of such disability models that dominated the society at different times: the medical model, rehabilitation, charity, political and social. The article also discusses the modern principles of inclusive education – equal rights and opportunities in the field of education for all categories of children, draws attention to the multidisciplinary nature of inclusive education; on the basis of the analysis of the main terms, the difference between them is established. An additional emphasis is placed on bringing up tolerance in the younger generation to people with disabilities. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject інклюзія ua
dc.subject інтеграція ua
dc.subject мейнстримінг ua
dc.subject сегрегація ua
dc.subject інклюзивне навчання ua
dc.subject особа з інвалідністю ua
dc.subject інвалідність ua
dc.subject особливі освітні потреби ua
dc.subject включення дітей з особливими освітніми потребами в суспільство ua
dc.subject спеціальна освіта ua
dc.subject инклюзия ua
dc.subject интеграция ua
dc.subject мейнстриминг ua
dc.subject сегрегация ua
dc.subject инклюзивное обучение ua
dc.subject человек с инвалидностью ua
dc.subject инвалидность ua
dc.subject особые образовательные потребности ua
dc.subject включение детей с особыми образовательными потребностями в общество ua
dc.subject специальное образование ua
dc.subject inclusion ua
dc.subject integration ua
dc.subject mainstreaming ua
dc.subject segregation ua
dc.subject inclusive education ua
dc.subject person with disabilities ua
dc.subject disability ua
dc.subject special educational needs ua
dc.subject inclusion of children with special educational needs in society ua
dc.subject special education ua
dc.subject.classification 376-056.2/.3 ua
dc.title Інклюзивне навчання: розвиток, удосконалення, основні поняття ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу