Стаття висвітлює деякі проблеми сучасної корекційної педагогіки, головним завданням якої є всебічний розвиток осіб з особливими освітніми потребами. Основна увага звертається на можливість ранньої діагностики дітей з порушеннями психофізичного розвитку та надання їм корекційних послуг, окремих аспектів організації інклюзивного навчання учнів, що потребують корекції фізичного та\або психічного стану. Окремі підходи до розв’язання цих проблем показані на прикладі практичної діяльності закладів Закарпатської області.
У статті піднімаються питання про оптимізацію мережі спеціальних шкіл, недостатність навчально-методичної літератури для спеціального навчання, незабезпеченість навчально-виховного процесу як у спеціальних школах, так і в закладах з інклюзивним навчанням педагогами із спеціальною вищою освітою, необхідність створення відповідної бази для корекційного блоку навчання дітей з особливими освітніми потребами у звичайній загальноосвітній школі. Підкреслено, що розв’язання зазначених проблем можливе лише спільними зусиллями органів управління освітою, науково-педагогічних працівників, учителів-практиків і батьків дітей з особливими освітніми потребами.
Статья освещает некоторые проблемы современной коррекционной педагогики, главным заданием которой есть всеобщее развитие особы с особенными потребностями. Основное внимание обращаетсяся на возможность ранней диагностики детей з нарушениями психофизичкого развития и предоставление им коррекционных услуг, отдельные аспекты организации инклюзивного обучения школьников, которые нуждаются в коррекции физического и\или психического состояния. Некоторые подходы к решению этих проблем показаны на примере практической деятельности учреждений Закарпатской области. В статье поднимаются вопросы об оптимизации сети специальных школ, недостаточность учебно-методической литературы для специального обучения, необеспеченность учебно-воспитательного процесса как в специальных школах, так и в учреждениях с инклюзивным обучением педагогами с специальним высшим образованием, необхимость создания состветсвующей базы для коррекционного блока обучения детей с особыми образовательными потребностями в обычной общеобразовательной школе. Подчеркнуно, что решение вишеупомянутых проблем возможно только общими усислиями органов управления образованием, научно-педагогических работников, учителей-практиков и родителей детей з особенными образовательными потребностями.
The article highlights some problems of modern correctional pedagogy, the main task of which is the comprehensive development of people with special education needs. The main attention is paid to the possibility of early diagnosis of children with violations of psychophysical development and providing them corrective services, some aspects of the organization of inclusive education of pupils requiring correction of physical and/or mental condition. Separate approaches to solving these problems are shown on the example of practical activity of the institutions of the Transcarpathian region. The article raises questions about the optimization of the network of special schools, insufficiency of educational and methodological literature for special education, the lack of educational and training process both in special schools and in institutions with inclusive education by teachers with special higher education, the need to create an appropriate base for the correctional unit in education of children with special educational needs in a regular general school. It was emphasized that the solution of these problems is possible only by joint efforts of educational management bodies, scientific and pedagogical workers, teachers-practitioners and parents of children with special educational needs.